۲۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۴
اشتغال ۱۰ هزار زن سرپرست خانوار تا پایان ۱۴۰۰
مدیرعامل بنیاد برکت خبر داد

اشتغال ۱۰ هزار زن سرپرست خانوار تا پایان ۱۴۰۰

مدنی، مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: تا پایان سال ۱۰ هزار زن سرپرست خانوار مشغول به کار خواهند شد.

به گزارش بازار، امیرحسین مدنی افزود: تا پایان سال، ۱۰ هزار طرح اشتغال زایی خرد در روستاها و حاشیه شهرها برای زنان سرپرست خانوار اجرا می‌شود که ایجاد ۳۰ هزار شغل را به دنبال خواهد داشت که از این تعداد ۱۰ هزار شغل مربوط به زنان سرپرست خانوار است.

وی پیشگیری از وقوع آسیب‌های اجتماعی را یکی از اقدامات مهم بیان کرد و گفت: یکی از قشرهایی که در کشور ممکن است بیشتر در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار گیرد، زنان سرپرست خانوار هستند.

مدنی با بیان اینکه از سال گذشته برنامه‌های متفاوتی در حوزه اشتغال زائی زنان سرپرست خانوار انجام شده است افزود: تا امروز ۶۵۰۰ طرح اشتغال زائی خرد در روستاها و حاشیه شهرها برای زنان سرپرست خانوار اجرا کردیم که در مجموع برای ۱۸ هزار نفر اشتغال ایجاد کرده است که از این تعداد ۶۵۰۰ نفر زنان سرپرست خانوار هستند.

مدیرعامل بنیاد برکت با اشاره به اینکه آسیب‌های اجتماعی در مرزهای کشور به ویژه در قشرهای سوخت بران و کولبران نیز قابل توجه است گفت: امسال ۵ هزار طرح اشتغال زائی خرد برای کولبران در سه استان آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه اجرا می‌شود که در مجموع ۱۵ هزار نفر را مشغول به کار می‌کند.

مدنی افزود: در سیستان و بلوچستان در حوزه بلوچستان ۲ هزار طرح برای اشتغال سوخت بران اجرا خواهد شد که در مجموع ۶ هزار شغل را ایجاد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه مقدمات این اقدام و اهلیت سنجی‌ها در حال انجام است گفت: تسهیلگران و مجریان به استان‌های هدف مراجعه کرده اند و فرایند شناسایی افراد و معرفی به بانک برای دریافت تسهیلات اشتغالزایی در حال انجام شدن است.

کد خبر: ۹۹٬۷۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha