۲۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۵
 وزارت‌ نیرو مقصر است اما نه ۱۰۰درصد!
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس مطرح کرد

وزارت‌ نیرو مقصر است اما نه ۱۰۰درصد!

نخعی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس، وزارت نیرو را در خاموشی‌ها و مشکلات آب شرب در کشور مقصر اعلام و به دیگر عناصر دخیل در این مشکلات نیز اشاره کرد.

به گزارش بازار، مصطفی نخعی، درباره نتیجه گفتگوهای برقی با وزارت نیرو گفت: ظرفیت نیروگاه های کشور باید افزایش پیدا می کرد که در قانون برنامه پیشبینی شده بود.

وی در عین حال از عقب ماندگی های برنامه ای بر اساس قصور دولت سخن گفت و افزود: قصور مجموعه وزارت نیرو و سازمان برنامه و... کاملا مشخص است و اگر تولید متناسب با مصرف در کشور شکل می گرفت، طبیعتا این خاموشی ها را داشتیم.

نخعی در رابطه با کوتاهی های توسعه ای اظهار کرد: بسیاری از این موارد تنها به وزارت نیرو باز نمی گردد؛ هرچند مشکلات بسیاری در حوزه وزارتی بوده و قابل دفاع هم نیست اما در برخی موارد باید منابع کافی باید در خدمت این وزارتخانه قرار گیرد.

وی در این راستا کل مجموعه دولت را مقصر دانست و افزود: انگشت اتهام را نمی توان فقط به سمت وزارت نیرو گرفت؛ هرچند کوتاهی از سوی وزارت نیرو بوده است و قابل دفاع هم نیست.

نخعی یادآور شد: از ۲۵ هزار مگاوات برق مورد نیاز تقریبا ۱۲ مگاوات تحقق پیدا کرده است و ۱۷ هزار مگاوات ظرفیتِ در حال نصب هم در دست کار است که از این میزان، ۲هزار مگاوات تا پایان برنامه ششم تحقق پیدا می کند.

وی گفت: حرکت هایی انجام شده ولی گپ ۱۱ هزار مگاواتی را شاهد هستیم و این ضعف دولت است.

نخعی خاطرنشان کرد: بررسی های تخصصی ما در کمیسیون نشان می دهد یکسری حرکت ها انجام گرفته است؛ خاصه آنکه در حوزه انرژی های تجدید پذیر وضعیت بسیار بدتر از این هاست.

این نماینده مجلس عقب ماندگی در این بخش را بسیار عقب تر از برنامه تفسیر و وزارت نیرو را مقصر قلمداد کرد و تاکید کرد چون این مسائل ناظر بر حوزه های بین بخشی است، انگشت اتهام را باید به سمت کل دولت بگیریم.

نخعی در عین حال گفت: وزارت نیرو با توجه به راهبردها و سیاست گذاری هایی که باید در دستور کار قرار می داد، بیش از همه مقصر است.

وی درباره احتمال مجدد برق در هفته های پیش رو گفت: ظرفیت تولید برق ۵۶ هزار مگاوات در روز است و امسال به رقم بی سابقه ۶۶ هزار مگاوات رسیده ایم و با عدم توازن رو به رو هستیم.

به گفته نخعی ۱۰هزار مگاوات کسری برق عدد بزرگی است که به راحتی هم جبران نمی شود و دولت با اقدامات کوتاه مدت سعی دارد تا حدودی شرایط را بهبود بخشد.

وی همچنین همکاری مردم را در کاهش مصرف برق ستود و افزود: باید بپذیریم و بدانیم ۱۰هزار مگاوات کسری تولید داریم که در صدد مدیریت آن هستیم.

کد خبر: ۹۹٬۷۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha