۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۹
ریزش شدید بازار جهانی و تاثیر نسبی آن بر بورس تهران
تحلیل روزانه بورس/ ۲۷ اسفند۹۸؛

ریزش شدید بازار جهانی و تاثیر نسبی آن بر بورس تهران

بازار سرمایه امروز ریزش ۰.۷۲ درصدی را در پایان معاملات تجربه کرد،ریزش امروز مانند ریزش های دو هفته قبل اساسی و سهمگین نبود.

وحید بلالی؛ خبرگزاری بازار_ بازار سرمایه امروز ریزش ۰.۷۲ درصدی را در پایان معاملات تجربه کرد،ریزش امروز مانند ریزش های دو هفته قبل اساسی و سهمگین نبوده و بسیاری از نمادها توانستند علی رغم منفی بودن بازار راه مثبت خود را ادامه دهند. شاخص کل هم وزن تقریبا به اندازه شاخص کل ریزش کرده تا سرعت ریزش در تمام نمادهای بورسی به یک اندازه باشد، ارزش معاملات خرد بورس در معاملات امروز به عدد ۳۱۸۹ میلیارد تومان رسید که این عدد می تواند به علت ایام آخر سال و صبر کردن سرمایه گذاران برای ورود به بازار سرمایه در فروردین ماه ۹۹، باشد. 

خالص تغییر مالکیت بورس تهران ۲۳۹ میلیارد تومان حقوقی به حقیقی است که نشان دهنده قدرت نداشتن خرید و قدرت نداشتن فروش در معاملات امروز بود.

ریزش بازار جهانی و تاثیر بر بازار داخلی

بیشترین دلیل ریزش امروز بازار سرمایه ریزش شدید قیمت نفت در بازار جهانی است و این عامل سبب شده برخی از سهام های نفتی به شدت قرمز رنگ شوند تمام نمادهای گروه فرآورده های نفتی به جز شتران، منفی بودند و این عامل تنها به علت تاثیرپذیری از بازار جهانی است، قیمت نفت برنت به زیر ۳۰ دلار رسیده و از این بابت سرمایه گذاران در تمام بورس های دنیا اعم از ایران را نگران کرده است، قیمت مس و فلزات اساسی نیز در بازار جهانی بسیار کاهش یافته و این عامل بر روی سهام گروه فلزات نیز تاثیرگذار بوده در گروه فلزات اساسی اما تمام نمادها منفی نبوده و ۳۰ درصد نمادهای این گروه همچنان سبز رنگ هستند زیرا به رغم وجود کرونا تقاضای آخر سالی برای این محصولات وجود دارد.

شاخص کل کار خود را در کانال ۵۰۰ هزار تمام می کند؟

بازار جهانی در امروز می تواند بسیار برای بازار داخلی تاثیرگذار باشد، در صورت رشد گروه فرآورده های نفتی و فلزات اساسی بورس به احتمال زیاد در معاملات فردا مثبت خواهد بود، فشار فروش در معاملات امروز به اندازه زیادی نبوده زیرا تسویه حساب کارگزاری ها انجام شده و هر فردی که قصد خروج موقت تا سال بعد از بازار سرمایه را داشت تصمیمش را عملی کرده است، بنابر این فردا در صورت مثبت بودن امشب بازار جهانی می تواند مثبت باشد. 

شاخص کل دقیقا بر روی نقطه حمایت خود یعنی ۵۰۲ هزار واحد قرار گرفت و در صورت موازی قرار گرفتن خط تنکان و کیجون در نمودار ایچیموکو می تواند بازار وارد شرایط نوسانی شود، یعنی یک روز مثبت و یک روز منفی.

کد خبر: ۹٬۹۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha