۲۹ تیر ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۸
افزایش قیمت سیمان و فولاد در شرایط فعلی حتماً منطقی نیست| به ناچار تن به قیمت دستوری سیمان دادیم
عضو کمیته معادن کمیسیون صنایع مجلس در گفتگو با بازار:

افزایش قیمت سیمان و فولاد در شرایط فعلی حتماً منطقی نیست| به ناچار تن به قیمت دستوری سیمان دادیم

حجت الله فیروزی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: از اساس هیچ کس موافق قیمت دستوری در بخش سیمان نیست با این حال به دلیل اینکه در این شرایط چاره ای جز این کار وجود ندارد مجبوریم تن به این کار بدهیم.

حجت الله فیروزی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به افزایش اخیر سیمان و فولاد پیرو قطعی‌برق و افزایش دلالی در این زمینه اظهار داشت: پیرو این موضوع کمیسیون صنایع و معادن مجلس هفته گذشته جلسه ای را با معاون معدنی وزیر صمت برگزار کرد و در آن جلسه نمایندگان نقطه نظرات خود را مطرح کردند.

 وی با بیان اینکه متاسفانه قطعی برق باعث شده که کارخانه ها نتوانند از کل ظرفیت خود استفاده کرده و فعالیت داشته باشند، تاکید کرد:  البته بنا بر اظهارات مسئولین وزارت صمت ما در انبار بسیاری از کارخانه ها سیمان داریم  اما چون هزینه حمل و نقل سیمان گران است انتقال این سیمان می تواند به باعث افزایش هزینه ها در این بخش شود به عنوان مثال وقتی قرار است بار سیمانی  از غرب کشور به شرق کشور برود هزینه حمل آن گران می‌افتد و صرفه اقتصادی ندارد بنابراین ما در حال حاضر در برخی مناطق با این مشکلات مواجه هستیم. البته دولت در این زمینه وارد عمل شده تا بتواند از طریق قیمت دستوری بازار را مدیریت کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: البته از اساس هیچ کس موافق قیمت دستوری در این بخش نیست و وقتی کالایی در بورس عرضه می‌شود، باید بورس تنظیم گر بازار باشد. با این حال به دلیل اینکه در این شرایط چاره ای جز این کار وجود ندارد مجبوریم تن به این کار بدهیم .

 فیروزی با بیان اینکه متاسفانه بازار تولید سیمان و فولاد به دلیل قطعی برق صدمات زیادی دیده  است، ادامه داد: در حال حاضر بسیاری از کارخانجات به دلیل کمبود برق بیش از ۳۰ درصد امکان فعالیت ندارند و شب‌ها فعالیت کرده و می‌توانند ظرفیت بالاتری داشته باشند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افزایش قیمت سیمان و فولاد در شرایط فعلی حتماً منطقی نیست، گفت: از این رو  عده‌ای پیرو این آشفته بازار  مشغول سودجویی و دلالی در این بازار هستند.

وی با بیان اینکه  تولید سیمان ما در کشور بیش از نیاز مان است و مازاد آن صادر می شود، بیان داست:  با در نظر گرفتن این شرایط به اعتقاد بنده در پی این نوسانات نباید به یکباره بازار به هم بریزد لذا ما جلسه‌ای را با مسئولان وزارت صنعت در رابطه داشتیم و مقرر شده آنها به ما گزارشی در این زمینه ارائه دهند تا انشاءالله ما بتوانیم به این بخش ورود کنیم .

کد خبر: ۹۹٬۷۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha