۲۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۰
تورم؛ خبری خوب به نفع بازار سهام| روند بازار مثبت است
تحلیل روزانه بورس؛

تورم؛ خبری خوب به نفع بازار سهام| روند بازار مثبت است

کارشناس بازار سرمایه با توجه به اینکه تورم انتظاری باعث رشد در بازار شده است، مطرح کرد: روند کلی بازار مثبت است، اما اصلاح در بازار طبیعی است.

بازار؛ گروه بورس: امروز پس از چند روز مثبت، شاهد یک روند یکسان نزولی در بازار سهام بودیم؛ به نحوی که نماگر اصلی بورس  ۸ هزار و ۳۲۹ واحد افت کرد و به یک میلیون و ۳۰۲ هزار و ۹۱۱ واحد رسید. به نظر می‌رسد که مقاومت یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحدی تا به حال مانع از این شده است که این شاخص بتواند با قدرت به راه صعود خود ادامه دهد و آن را در همین محدوده نگه داشته است. شاخص کل هم‌وزن در انتهای معاملات، ۲ هزار و ۲۶۱  واحد ریزش داشت و رقم ۴۰۰ هزار و ۳۲۵ واحد را نشان داد.

با این حال، بسیاری از کارشناسان بر این عقیده‌اند که بازار در حال حاضر، می‌تواند به فاز اصلاحی وارد شود و تا یک میلیون و ۲۸۰ هزار واحد افت داشته باشد، اما بر اساس اعتقاد این دسته از کارشناسان، بورس تا چند ماه آینده روند مثبت خود را حفظ خواهد کرد. امروز حقوقی‌ها هم با افزایش میزان عرضه خود، باعث ریزش در بازار شدند، اما بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری، فلزات اساسی و خودرو و ساخت قطعات رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «سیمان، آهک و گچ» و  «فرآورده‌های نفتی» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

علی رضوانفر، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار بازار در رابطه با روند معاملات در بورس اظهار کرد: امروز برای سهامداران یکی از روزهای مهم بازار بود چراکه معاملات این روز صحنه جدال تقاضای خریداران و عرضه فروشندگان بازار بود که در نهایت کفه ترازو هم به سمت عرضه خوابید و در نهایت، شاخص کل افت کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: بازار در حال حاضر روند طبیعی خود را دارد. فراز و نشیب‌ها در بازار سرمایه محدود هستند و همان‌طور که مشهود است شاخص با وجود روند مثبت در هفته‌های گذشته رشد شارپی را ثبت نکرده است.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه رشد بازار سریع نخواهد بود، مطرح کرد: با توجه به حجم معاملات، حجم عرضه‌ها و نزول مناسب سطح عمومی قیمت‌ها و شاخص کل شاهد یک روند صعودی سریع در بازار نیستیم؛ همچنین به واسطه انتظارات تورمی شکل گرفته در نتیجه کسری بودجه ۵۰۰ هزار میلیارد تومانی سال جاری، بورس می‌تواند رشد خوبی را داشته باشد.

رضوانفر درباره اثر مثبت خبر آغاز فعالیت شبانه صنایع فولادی و سیمانی گفت: فعالیت شبانه این صنایع می‌تواند جلوی بخشی از ضرر این واحدهای تولیدی را بگیرد و به این ترتیب، با توجه به متغیرهای بنیادی بازار، می‌توان دوباره انتظار رشد را داشت، اما در حال حاضر، بسیاری از سهامداران به فروش سهام خود تمایل دارند تا بتوانند سود خود را از این چند روز مثبت خارج کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این روزها بازار سهام به جز در نمادهای پالایشی یا سیمانی و فولادی در سایر صنایع نیز اخباری تقریبا مناسب نظاره کرده است. یکی از این موارد رشد قیمت شیر خام به ۶۴۰۰ تومان است که اگر چه برای کلیت اقتصاد کشور خبری دلگرم‌کننده نیست با این حال به سهامداران شرکت‌های لبنی این پیام را می‌دهد که با افزایش درآمد از این ناحیه احتمالا به زودی سایر محصولات لبنی نیز با افزایش قیمت روبه‌رو شوند.

کد خبر: ۹۹٬۵۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha