فروشگاه‌های زنجیره‌ای اجازه عمده فروشی ندارند
رئیس گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی تهران:

فروشگاه‌های زنجیره‌ای اجازه عمده فروشی ندارند

رئیس گشت‌های مشترک تعزیرات تهران با انتقاد از عملکرد فروشگاه‌های زنجیره‌ای در نحوه توزیع کالاهای اساسی گفت: این فروشگاه‌ها به عمده فروشی می‌پردازند و من از این بابت به دیوان عدالت شکایت خواهم کرد.

به گزارش بازار، ناصر مدیحی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا برخی کالاهای اساسی مردم که نرخ تنظیم بازار هم روی آن قید شده است به صورت انبوه در بازارهایی همچون مولوی یافت می‌شود؟ افزود: در ستاد تنظیم بازار مصوب می‌شود که عرضه کالاهای اساسی را به فروشگاه‌های زنجیره‌ای بسپاریم، در حالی که ما هم اکنون می‌بینیم که این فروشگاه‌ها با عمده فروشی نوعی دلال میان کارخانه‌ها و بنکداران شده اند.

وی گفت: وقتی اجناس تنظیم بازار به فروشگاه‌های زنجیره‌ای داده می‌شود نیت این است که به دست مردم برسد، نه این که سر از بازار مولوی دربیاورد.

رئیس گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی تهران افزود: هفته گذشته هم در یکی از فروشگاه‌های بزرگ زنجیره‌ای مقادیر بسیار زیاد شکر با قیمت ۶ هزار و ۶۰۰ تومان مشاهده کردیم که همان جا بسته‌ها را باز می‌کردند و شکر را به صورت فله‌ای و هر کیلو ۱۵ هزار تومان می‌فروختند.

مدیحی گفت: واقعاً مسئولان باید در خصوص توزیع کالاهای اساسی مردم فکر می‌کنند نه این که ما به فروشگاه زنجیره‌ای واگذار کنیم بعد به دنبال کالا بگردیم.

وی افزود: فروشگاه‌های زنجیره‌ای حق عمده فروشی ندارند و اکنون به نوعی واسطه میان تولید کننده و بنکدار مواد غذایی تبدیل شدند به این ترتیب که کالاها را از تولید کننده می‌خرند و با افزودن کالاهای بنجول به بنکداران مواد غذایی می‌فروشند در حالی که بنکدار باید خودش مستقیم با کارخانه مرتبط باشد.

رئیس گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی تهران گفت: این‌ها آیین نامه‌ای دارند که مصوبه دولت است و از این طریق عمده فروشی می‌کنند و من به عنوان شاکی خصوصی از این آیین نامه به دیوان عدالت اداری شکایت خواهم کرد و از قضات دیوان هم درخواست می‌کنم این آیین نامه را ابطال کنند تا ثبات به بازار برگردد.

مدیحی افزود: وقتی ما کالاهای اساسی مردم را به وفور در بازار مولوی می‌بینیم و علت را از مسئولان اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای پرس و جو می‌کنیم در پاسخ به ما می‌گویند که این اقلام را مردم خریداری می‌کنند و به بازاری‌ها می‌فروشند در حالی که ما بسته‌های ۲۰ عددی شکر را در این مغازه‌ها مشاهده می‌کنیم که هیچ فروشگاه زنجیره‌ای به مردم بیش از دو بسته شکر نمی‌دهند.

رئیس گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی تهران گفت: آقایان مدیر عامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای خودشان در جریان هستند و به نوعی دلالی و با ارزاق عمومی مردم بازی می‌کنند تا سود بیشتری ببرند.

مدیحی افزود: فروشگاه‌های زنجیره‌ای نباید از اعتماد مردم سوءاستفاده کنند و فلسفه ایجاد این فروشگاه‌ها این بود که به کمک مردم بیایند نه این که مقابل مردم قرار گیرند.

وی به رشد قارچ گونه فروشگاه‌های زنجیره‌ای در سطح شهر اشاره کرد و گفت: ما فروشگاه‌های زنجیره‌ای زیر ۱۰۰ متر را هم مشاهده می‌کنیم که کاملاً غیر قانونی است و مسئولان اتحادیه باید برخورد کنند.

رئیس گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی تهران افزود: در برخی مناطق می‌بینیم که فروشگاه‌های زنجیره‌ای ۵۰ متر به ۵۰ متر کنار هم ایجاد شده اند آیا مشکل کشور ما فقط همین است که این فروشگاه‌ها ایجاد شود؟ چرا سرمایه شان را برای رونق تولید اختصاص نمی‌دهند؟

کد خبر: ۹۹٬۴۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha