۲۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱
بیشترین بازدهی تا پایان سال متعلق به بازار سرمایه است
با حذف ریسک های سیستماتیک؛

بیشترین بازدهی تا پایان سال متعلق به بازار سرمایه است

شرایط بنیادی با ثبات در کنار حذف ریسک های سیستماتیک از بازار به همراه نگاه مثبت دولت سیزدهم و مجلس به رونق بورس، مؤلفه های لازم برای اینکه بورس بیشترین بازدهی را داشته باشد، فراهم کرده است.

به گزارش بازار به نقل از بازار سرمایه ایران، علیرضا تاجبر، کارشناس بازار سرمایه با بیان مطلب فوق به بهبود روند فعلی معاملات بورس اشاره کرد و به پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا) گفت: اکنون نرخ کامودیتی ها به مرحله ای از ثبات رسیده است و نرخ روی تثبیت شده است، با توجه به چنین قیمت هایی و نیز براساس پیش بینی های انجام شده دیگر انتظار کاهش بیشتر قیمت ها در کامودیتی ها وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه در مورد مس، فولاد و محصولات پتروشیمی نیز انتظار تثبیت نرخ های جهانی وجود دارد، گفت: از طرف دیگر در مورد نرخ دلار هم به نظر می رسد که قیمت این ارز به تثبیت نسبی رسیده و انتظارکاهش قیمت قابل توجه نمی رود.

تاجبر معتقد است که ماحصل این اتفاقات در کنار یکدیگر باعث می شود تا میزان فروش شرکت های صادرات محور با وجود تحریم هایی که به آنها تحمیل شده است رشد خوبی داشته باشند.

به گفته این کارشناس بازار سرمایه، تعداد زیادی از این شرکت ها گزارش سه ماهه بسیار معقولی راهی کدال کردند و در مجامع هم اخبار خوبی از شرکت ها شنیده می شود.

وی با بیان اینکه در خصوص شرکت های صادرات محور و کامودیتی محور با کمترین ریسک مواجه هستیم، افزود: در صورت رفع تحریم ها و ایجاد گشایش سیاسی که به نظر می رسد در دولت آتی این اتفاق رخ دهد، می توان صحبت از ایجاد روند معقول معاملات گروه بانکی ها و خودرویی ها در بازار کرد زیرا سهام این گروه ها از پتانسیل رشد برخوردارند و می توان با برداشته شدن برخی از محدودیت ها روزهای خوبی را در برخی از گروها شاهد باشیم.

تاجبر با بیان اینکه برخی دیگر از شرکت ها مانند غذایی و لاستیکی ها متاثر از نرخ تورم افزایش قیمت داشتند، گفت: حاشیه سود این شرکت ها به دلیل تورم ثابت است اما میزان فروش آنها با افزایش همراه است، بنابراین این صنایع به دلیل اصلاح قیمتی و فروش بالا، می توانند گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری باشند.

به گفته این فعال بازار سرمایه علاوه بر سودآوری شرکت ها و رشدی که از بازار سرمایه تا پایان سال انتظار می رود، اجرای قانون مالیات بر عایدی مؤلفه اثرگذار دیگری بر معاملات بورس است.

وی در این باره، افزود: قانون مالیات بر عایدی سرمایه اثر بسیار خوبی را بر بازار سرمایه می گذارد و سرمایه گذاری کوتاه مدت در بازارهای موازی را با مالیات های بسیار سنگینی مواجه خواهد کرد.

تاجبر با بیان اینکه اعمال قانون مالیات بر عایدی سرمایه به نفع بازار سرمایه است، افزود: مالیات در بازار سرمایه همانند گذشته است و این یعنی تثبیت شرایط بازار سرمایه اما شرایط بازارهای موازی از نظر مالیاتی، سرمایه گذاران این بازارها را با مشکل مواجه می کند که همین موضوع برگ برنده بازار سرمایه می شود.

این کارشناس بازار سرمایه در پایان گفتگو با سنا اظهار داشت: شرایط بنیادی با ثبات در کنار حذف ریسک های سیستماتیک از بازار به همراه نگاه مثبت دولت سیزدهم و مجلس به رونق بورس با اجرای قانون مالیات بر عایدی سرمایه، مؤلفه های لازم برای اینکه بورس بیشترین بازدهی را تا پایان سال داشته باشد، فراهم است.

کد خبر: ۹۹٬۴۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha