۲۷ تیر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۶
«بورس» صنعت سیمان را نابسامان کرد/ ورود دلالان به بازار سیمان
رئیس کمیته تخصصی بتن آماده مازندران:

«بورس» صنعت سیمان را نابسامان کرد/ ورود دلالان به بازار سیمان

ساری- رویان، رئیس کمیته تخصصی بتن آماده صمت مازندران با اشاره به افزایش عجیب و غریب قیمت سیمان در استان گفت: عرضه سیمان در بورس سبب ورود دلالان به این صنعت شده است.

عباس رویان در گفتگو با خبرنگار بازار درباره دلایل نایاب و گران شدن سیمان در بازار اظهار داشت: چند وقتی با مشکل عرضه و نوسانات قیمت سیمان روبرو هسیم و از زمانی که سیمان وارد بورس شدند دلالان و سوداگران نیز وارد این بازار شدند.

وی حضور دلالان و واسطه گران در بازار سیمان و مشکل قطعی برق را در افزایش قیمت ها و نابسامانی آن موثر دانست و گفت: عمده مصرف سیمان در کارخانه های تولید بتن آماده و قطعات بتنی بوده و مصرف کننده اصلی این واحدها به شمار می روند.

رئیس کمیته تخصصی بتن آماده صمت مازندران با اظهار اینکه رسالت واحدهای تولید سیمان این است که سیمان را مستقیم به مصرف کننده های واقعی برسانند، افزود: نه آنکه سیمان وارد بورس شود و دلالان همان کار و بلایی که سر بازار ارز، طلا و خودرو آوردند سر سیمان بیاورند.

رویان ادامه داد: دلالان با صنعت سیمان بازی کردند و سبب افزایش قیمت و نوسانی بازار شدند و آخرین قیمت سیمان فله ای در گذشته تنی ۳۵۰ هزار تومان با ارزش افزوده بود و از زمانی که سیمان وارد بورس شد، قیمت ها به طرز عجیبی افزایش یافت.

وی با اشاره به افزایش عجیب و غریب سیمان در بازار همزمان با ورود به بورس اظهار داشت: شاهد آن هستیم که قیمت سیمان فله ای در هفته های اخیر به تنی ۹۰۰ تا یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسیده است.

رئیس کمیته تخصصی بتن آماده صمت مازندران گفت: افرادی که وارد بورس می شوند و سیمان خریداری می کنند دلال هستند و مصرف کننده واقعی نیستند و از خردادماه شاهد نوسانات در بازار سیمان هستیم و در هیچ جای جهان سیمان از طریق بورس عرضه می شود.

رویان با اشاره به اینکه قیمت سیمان در هفته های گذشته پاکتی ۶۰ تا ۷۵ هزار تومان بود، گفت: اکنون قیمت سیمان به پاکتی ۹۰ هزار تومان نیز رسیده است.

کد خبر: ۹۹٬۴۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha