۲۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۶
کسری ۶ میلیون تنی گندم با واردات محصول ۱۰ هزار تومانی تامین می‌شود
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

کسری ۶ میلیون تنی گندم با واردات محصول ۱۰ هزار تومانی تامین می‌شود

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: نیاز کشور به گندم حدود ۱۱ میلیون تن می‌باشد و کسری موجود که حدود ۶ میلیون تن است باید از طریق واردات با هزینه بسیار بالای هر کیلوگرم ۱۰ هزار تومان تامین شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، جلال محمودزاده عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در خصوص میزان خرید تضمینی گندم از کشاورزان داخلی و راه های جبران کسری احتمالی، گفت: در برخی از شهرهای حوزه انتخابیه من ۳۰ تا ۳۵ درصد میزان مشابه سال گذشته از کشاورزان گندم خریداری شده است و این موضوع نشان از میزان پایین خرید تضمینی گندم از کشاورزان دارد.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه میزان خرید تضمینی گندم از کشاورزان سراسر کشور حدود ۵ میلیون تن برآورد می‌شود، تصریح کرد: نیاز کشور به گندم به عنوان  یک کالای استراتژیک حدود ۱۱ میلیون تن می‌باشد و کسری موجود که حدود ۶ میلیون تن است باید از طریق واردات با هزینه بسیار بالای هر کیلوگرم ۱۰ هزار تومان تامین شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در خصوص کیفیت گندم‌های وارداتی، عنوان کرد: کیفیت گندم‌های وارداتی به کشور مبدا و تولید کننده آن وابستگی بسیار زیادی دارد و معمولا در سیلوها گندم‌های وارداتی را با محصولات تولید داخل مخلوط می‌کنند و سپس در اختیار نانوایی‌ها قرار می‌دهند.

محمودزاده با اشاره به اینکه برخلاف تبلیغات منفی برخی از افراد و واردکنندگان، کیفیت گندم تولید داخل بسیار بالاتر از گندم‌های وارداتی است، ادامه داد: معمولا به دلیل طولانی بودن طول روز کشورمان و دریافت نور آفتاب محصول گندم کشاورزان داخلی پروتئین بیشتری دارد و کیفیت گندم‌های وارداتی با محصول ایرانی قابل مقایسه نیست.

کد خبر: ۹۹٬۴۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha