۲۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۲
افتتاح ۱۴ کیلومتر از باند دوم جاده بیرجند- قاین تا شهریور ماه
معاون استاندار خراسان جنوبی خبر داد؛

افتتاح ۱۴ کیلومتر از باند دوم جاده بیرجند- قاین تا شهریور ماه

بیرجند- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی از افتتاح ۱۴ کیلومتر از جاده بیرجند-قاین، تا شهریور ماه خبر داد.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛  محمد فرهادی با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران، خاطرنشان کرد: از مجموع ۱۰ کریدور اصلی کشور، دو کریدور در استان ما واقع شده که یکی از این دو، کریدور شمال- جنوب است که به طول هزار و ۵۷۰ کیلومتر، چابهار را به سرخس متصل می کند و ۴۱۴ کیلومتر آن در خراسان‌جنوبی قرار دارد.

وی ادامه داد: از مجموع این ۴۱۴ کیلومتر، ۲۱۹ کیلومتر معادل ۵۳ درصد دو بانده شده و زیر بار ترافیک رفته است.

به گفته وی؛ با توجه به اهمیت موضوع، نقل و انتقالات و ترانزیت کالایی که در این مسیر انجام می شود، دغدغه مدیران استان، دو بانده سازی کل محور است.

معاون استاندار با اشاره به وضعیت اجرای پروژه دوبانده سازی در محور بیرجند- قاین، گفت: این پروژه از سال ۸۹ و در مناطق غیرکوهستانی آغاز شده و بخش های کوهستانی که هزینه و کار بیشتری می طلبد برای انتهای کار مانده است.

فرهادی با بیان این که اجرای این پروژه از اولویت های استان است، خاطرنشان کرد: با توجه به هزینه بر بودن پروژه، شخص استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی برای تأمین اعتبار مورد نیاز پیگیری های جدی انجام دادند و توانستند این مهم را از طریق تهاتر، اسناد خزانه و ... به سرانجام برسانند.

وی با اشاره به این که تنها ۳۲ کیلومتر از این محور دو بانده نشده،تأکید کرد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته ۱۴-۱۵ کیلومتر آن تا پایان شهریور زیر بار ترافیک می رود و امیدواریم با اجرای مابقی کار، سال آینده، پایان اجرای این پروژه باشد.

به گفته وی؛ برای ما مهم این است که این پروژه تا نهبندان ادامه پیدا کند.

معاون استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر این که عملیات راهسازی جزو کارهای گران است، گفت: از اتفاقات ناگوار ابتدای امسال، تصادف محدوده شوکت آباد بود که منجر به فوت ۵ نفر از هم استانی ها شد و اداره کل راه و شهرسازی مکلف شد ۳ کیلومتر موجود در ان محدوده را رفع نقص کرده  و دوبانده کند.

فرهادی ادامه داد: همان ۳ کیلومتر با ۲ پلی که قرار است در آن محدوده اجرا شود، ۷۰ میلیارد تومان هزینه به همراه دارد اما به جهت اهمیت موضوع به طور جدی پیگیری شده و در دست اقدام است.

وی درخصوص محور بیرجند- نهبندان نیز گفت: با افزایش حجم کار در این محور، طی یک و نیم سال گذشته، تحولات چشمگیری در این حوزه رخ داده و تا شهریور ماه، پروژه دو بانده سازی محور بیرجند- سربیشه تکمیل می شود.

به گفته وی؛در حال حاضر ۴ پیمانکار برای اصلاح و روکش محور نهبندان- بیرجند مشغول به کار هستند.

معاون استاندار خراسان جنوبی در ادامه به تشریح وضعیت راه‌های روستایی پرداخت و گفت: از مجموع ۱۱ هزار کیلومتر راه روستایی استان ۶ هزار کیلومتر آن آسفالت شده است.

فرهادی با تأکید بر این که  راه، عامل اصلی تصادفات در استان نیست، متذکر شد: فرهنگ رانندگی و سرعت در تصادفات، تأثیر بسزایی دارد.

وی خاطرنشان کرد:  در اغلب محورهای استان که دوبانده شده، تصادفات خیلی کاهش نداشته و فقط نوع تصادفات از رخ به رخ، به انحراف به چپ و خروج از محور تغییر پیدا کرده است.

به گفته وی؛ اگر دولت برای بهسازی محورهای مواصلاتی هزینه می کند، صرفاً به جهت ارتقاء سطح ایمنی و آسایش مردم است و این مهم محقق نمی شود، مگر این که فرهنگ رانندگی رعایت شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی  بیرجند- طبس را نیز یکی از محورهای پرتردد استان برشمرد و گفت: بر اساس پیگیری های صورت گرفته توسط شخص استاندار، مدیرکل راه و شهرسازی و نمایندگان دو حوزه انتخابیه ، این محور کمیسیون ماده ۲۳ را اخذ نموده و ردیف بودجه گرفته است.

فرهادی اظهار امیدواری کرد این پروژه هر چه سریعتر شورع شود و مشکلات موجود در این محور پرتردد را برطرف نماید.

کد خبر: ۹۹٬۴۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha