۲۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۳
وابستگی ایران در ساخت‌وساز و تجهیزات دریایی و بندری در حال رفع شدن است
معاون مهندسی سازمان بنادر:

وابستگی ایران در ساخت‌وساز و تجهیزات دریایی و بندری در حال رفع شدن است

الهیار، عضو هیأت عامل و معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: وابستگی ایران؛ در حوزه ساخت‌ و ساز و تجهیزات دریایی و بندری به طور کامل در حال رفع شدن است.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمدرضا اله‌یار با اشاره به نگاه ویژه سازمان بنادر و دریانوردی به توان سازندگان داخلی و حمایت از تولیدکنندگان، پیمانکاران و مشاوران داخلی، اظهارداشت: این مساله افتخاری برای جمهوری اسلامی ایران است چرا که وابستگی در حوزه ساخت و ساز دریایی و بندری و تجهیزات مورد نیاز به طور کامل در حال مرتفع شدن است.

وی ادامه داد: طی ۱,۵ سال گذشته شیوع ویروس کرونا محدودیت‌های بسیاری را برای پروژه‌های توسعه‌ای سازمان بنادر و بخش خصوصی ایجاد کرد چرا که به دلیل قرار گرفتن در پیک‌های کرونایی تامین قطعات یا ملزومات مورد نیاز پروژه‌ها با مشکل مواجه شد.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: چالش دیگر در اجرای پروژه‌ها به خصوص ۱۶ پروژه بزرگ دریایی و بندری سازمان بنادر، نوسان قیمت ارز برای تامین مصالح و موارد مورد نیاز بود که با تلاش همه عوامل پروژه و ایثار آنها، هیچ کارگاهی به سبب این دو مشکل در سطح بنادر کشور تعطیل نشد و با توان زیاد در راستای رشد و شکوفایی حوزه بندری و دریایی و کشور گام برداشتیم.

وی با اشاره به پروژه‌های مهم توسعه‌ای سازمان بنادر، افزود: افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری بنادر کشور با افزایش توان عملیاتی آنها، امکان پذیر خواهد بود.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، اله‌یار در ادامه با بیان اینکه تجهیز و بهره‌برداری از  اسکله نفتی بندر شهیدرجایی سالانه ۲۶میلیون تن به ظرفیت نفتی این بندر اضافه می‌کند، بیان کرد: در بحث مربوط به بخش اول فاز سوم اسکله شهید رجایی، یک پست اسکله ۱۸ هزار ۴۰۰ TEU مدنظر قرار می گیرد و باعث می‌شود یک گام به سمت پذیرش کشتی‌هایی با سایز بسیار بزرگ در این بندر نزدیک شویم.

کد خبر: ۹۹٬۳۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha