۲۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۸
فعالیت بیش از ۶۹ هزار تعاونی فعال تا پایان سال ۹۹
رئیس مرکز آمار و اطلاعات راهبردی وزارت کار خبر داد

فعالیت بیش از ۶۹ هزار تعاونی فعال تا پایان سال ۹۹

رئیس مرکز آمار و اطلاعات راهبردی وزارت تعاون گفت: طبق اطلاعات موجود تعداد تعاونی‌های فعال و در حال بهره‌برداری کشور تا پایان سال ۹۹ بیش از ۶۹ هزار تعاونی با ۵۷ میلیون نفر عضو است.

به گزارش بازار به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علیرضا زاهدیان با اعلام این خبر گفت: بیشترین میزان فعالیت تعاونی‌های فعال و درحال‌بهره‌برداری کشور مربوط به رشته فعالیت‌های خدمات با ۱۸ هزار و ۳۴۷ تعاونی، کشاورزی با ۱۴ هزار و ۹۱۲  تعاونی و صنعت ۱۱ هزار و ۳۶ تعاونی است و حدود ۲۵ هزار تعاونی فعال دیگر که در حوزه های مختلفی فعالیت دارند، در رتبه های بعدی قرار می گیرند.

زاهدیان افزود: گزارش منتشر شده در سال ۲۰۲۰ از بررسی اقتصاد تعاونی‌ها(Exploring the cooperative economy, report ۲۰۲۰) که در آن ۳۰۰ تعاونی برتر جهان بر اساس گردش مالی در سال ۲۰۱۸ بررسی شده اند، نشان می­ دهد که  بخش­ های کشاورزی (با ۱۰۴ بنگاه اقتصادی) و بیمه (با ۱۰۱ بنگاه اقتصادی) به عنوان بزرگترین بخش اقتصادی در رتبه‌های اول و دوم  قرار دارند.

رئیس مرکز آمار و اطلاعات راهبردی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: بر اساس گردش مالی، بیشتر تعاونی­ های بزرگ جهان در ۳۰۰ رتبه برتر،   از صنعتی­ ترین کشورها هستند.

زاهدیان افزود: بر این اساس؛ ایالت متحده آمریکا با ۷۴، فرانسه با ۴۴، آلمان با ۳۰، ژاپن با ۲۴، هلند با ۱۷ و ایتالیا با۱۲ بنگاه اقتصادی درصدر جدول هستند.

وی تصریح کرد: مرکز آمار و اطلاعات راهبردی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای گرامیداشت روز جهانی تعاون، با استفاده از اطلاعات موجود در مورد تعاونی‌های کشور و همچنین آخرین اطلاعات از تعاونی‌های برتر جهان اقدام به تهیه "ویژه نامه آماری روز جهانی تعاون" کرده است که در پورتال این مرکز قرار دارد.

مشارکت برای بازسازی بهتر (Rebuild better toghether) موضوع روز جهانی تعاون در سال ۲۰۲۱ است.

تعاونی‌ها در سراسر جهان با همکاری و همبستگی از بحران همه‌گیر ۱۹COVID- عبور می‌کنند و موجب بهبود معیشت مردم در جهان پسا کرونا خواهند شد.

کد خبر: ۹۹٬۳۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha