۲۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۳
۴ درصد تولیدات کشاورزی کشور متعلق به قزوین است
معاون جهاد کشاورزی قزوین:

۴ درصد تولیدات کشاورزی کشور متعلق به قزوین است

قزوین- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: قزوین با مساحتی حدود یک درصد خاک کشور بیش از ۴ درصد محصولات کشاورزی کشور را تولید می‌کند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، مجید اسماعیلی در نشست تخصصی طرح تحقیقی، ترویجی و توسعه‌ای برای افزایش تولید و بهبود کیفیت ذرت که با حضور علی اکبر مویدی معاون سازمان و رئیس مؤسسه آموزش و ترویج کشاورزی کشور در سالن باغستان برگزار شد، با اعلام این مطلب افزود: ۲۸۷ هزار هکتار از مزارع کشاورزی استان قزوین به زیر کشت محصولات زراعی و باغی رفته و سالانه ۲۹۰ هزار تن محصول زراعی، ۶۲۵ هزار تن محصول باغی از آن بهره برداری می‌شود.

اسماعیلی به اجرای طرح‌های بسیار خوب کشاورزی در سطح استان اشاره کرد و گفت: نظام‌های گندم دانش بنیان و پروژه ایران سیمیت، معرفی ارقام برتر بذر گندم دیم مانند باران، طرح الگوی کشت دیم، طرح سیدا، تولید محصول سالم و یاوران تولید از مهم‌ترین طرح‌هایی بوده که با همکاری کارشناسان ترویج و آموزش کشاورزی در استان اجرایی شده است.

وی بیان داشت: در طرح یاوران تولید با هدف شناسایی موانع و مشکلات تولید برای اولین بار در کشور توانستیم سامانه توزیع کود را راه‌اندازی کنیم که این موضوع مورد توجه وزیر جهاد کشاورزی قرار گرفت تا در دیگر استان‌های کشور راه‌اندازی شود.

مدیر بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قزوین  به تزریق اعتبار سه میلیارد تومان در صندوق‌های زنان روستایی استان نیز اشاره کرد و گفت: استفاده از ظرفیت زنان روستایی با هدف توانمندسازی و ایجاد اشتغالزایی برای آن‌ها و همچنین بکارگیری کارشناسان بسیجی در حوزه زراعت از دیگر اقداماتی بوده که در این چند سال گذشته مورد توجه ویژه قرار داشت.

اسماعیلی در ادامه با بیان اینکه استان قزوین با سطح زیر کشت ۲۶ هزار و ۵۰۰ هکتار و میانگین برداشت ۵۸ تن در هر هکتار ذرت علوفه‌ای رتبه دوم کشور از نظر تولید این محصول را در اختیار دارد، از اجرای طرح کشاورزی مشارکتی دانش‌بنیان کشت ذرت در این استان به عنوان یکی از سه استان پایلوت برای اجرای این طرح در کشور استقبال کرد.

کد خبر: ۹۹٬۳۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha