۲۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۹
مشخص نبودن وضعیت دریا و ساحل از مشکلات آبزی پروری است
نماینده مردم ساری در مجلس:

مشخص نبودن وضعیت دریا و ساحل از مشکلات آبزی پروری است

ساری- زارعی، نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس مشخص نبودن وضعیت ساحل و دریا را از جمله مشکلات آبزی پروری بیان کرد و گفت: در برنامه هفتم باید به سازمان عمران ساحل توجه شود.

منصورعلی زارعی در گفتگو با خبرنگار بازار با تاکید بر توجه به اقتصاد کشاورزی اظهار داشت: ضریب کشت در استان ۱.۲ تا ۱و۳ درصد است و برای تحول در این حوزه با استفاده از شیوه های آبیاری نوین و زهکشی اراضی می توان، آن را به دو درصد نیز برسانیم.

وی با تاکید بر توجه به زنجیره تولید تا مصرف، توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی و شهرک های تخصصی را امری مهم برشمرد و گفت: از ضایعات کشاورزی می توان برای خوراک آبزیان بهره گرفت.

این نماینده مجلس از تشکیل کارگروهی برای رسیدگی به مسائل مشترک استان های شمالی در تهران خبر داد و گفت: اولین جلسه آن با حضور آقای قالیباف رئیس مجلس برای احصای مسائل مشترک سه استان برگزار می شود.

زارعی یادآور شد: در مناطق شمالی هزار و ۸۰ کیلومتر نوار ساحلی داریم و مسائلی نظیر بومگردی، گردشگری، آبزی پروری وشیلات در این مناطق مشترک است.

وی با عنوان اینکه آبزی پروری در دریا و دشت از جمله برنامه ها بیان کرد و گفت: مشخص نبودن ساحل و دریا از جمله مشکلات فراروی آبزی پروری است و با آنکه در برنامه پنجم تشکیل سازمان عمران سواحل مصوب شده بود، ولی محقق نشده است.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس گفت: به رغم آنکه تشکیل سازمان عمران و ساحل مصوب شده است در برنامه پنجم محقق نشده و در برنامه ششم این سازمان حذف شده است و در برنامه هفتم دوباره باید به سراغ سازمان عمران برویم تا مشکلات حل شود.

کد خبر: ۹۹٬۲۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha