۲۵ تیر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۲
کاهش بیش از ۲ هزار مگاوات مصرف برق کشور
سخنگوی صنعت برق اعلام کرد

کاهش بیش از ۲ هزار مگاوات مصرف برق کشور

رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق گفت: میزان مصرف برق روز گذشته (پنجشنبه) در مقایسه با چهارشنبه، ۲ هزار و ۲۰۰ مگاوات کاهش یافت.

به گزارش بازار، مصطفی رجبی مشهدی شب گذشته در یک پیام تصویری افزود: این میزان کاهش مصرف در نتیجه همکاری خوب مشترکان بخش خانگی با صنعت برق محقق شده است.

وی ادامه داد: همچنین مصوبه هیئت دولت مبنی بر تعطیلی پنجشنبه‌ها در سراسر کشور این میزان کاهش را رقم زد.

سخنگوی صنعت برق گفت: بر همین اساس و با توجه به این کاهش نسبت به رفع محدودیت در یک نوبت کاری شیفت شب صنایع بزرگ اقدام شد.

رجبی مشهدی گفت: با هماهنگی دیسپاجینگ ملی نسبت به رفع محدودیت یک نوبته برای صنایع فولاد و سیمان اقدام لازم صورت گرفته است.

وی ابراز امیدواری کرد: با استمرار کاهش مصرف در بخش خانگی و سایر بخش‌ها بتوان به تدریج نسبت به رفع محدودیت ایجاد شده برای صنایع سیمان و فولاد اقدام کرد.

سخنگوی صنعت برق ادامه داد: مشترکان به این نکته توجه داشته باشند که خاموش کردن حتی یک لامپ منجر به صرفه جویی هزار مگاواتی در شبکه برق خواهد شد.

رجبی مشهدی افزود: هفته گذشته و این هفته، جلسه‌های خوبی با سازمان بسیج مستضعفین برگزار و نتایج خوبی در زمینه اقدام مشترک برای کاهش مصرف در اداره ها، بخش خانگی و سایر اقشار حاصل شد.

وی گفت: امید است با تداوم این همکاری‌ها بتوان تاپایان تابستان با اعمال مدیریت مصرف در همه بخش‌ها شرایط شبکه برق پایدار باشد.

سخنگوی صنعت برق افزود: اکنون شرایط شبکه در پایداری قرار داشته و تنها یک حادثه درسیستان و بلوچستان بوقوع پیوست.

رجبی مشهدی اضافه کرد: براثر وزش طوفان در این استان دو دکل ۲۲۰ کیلوولت سقوط کردکه بلافاصله برای جایگزینی اقدام شد و اکنون در این منطقه نیز خاموشی نداریم.

وی ادامه داد: تلاش می‌شود محدودیت‌ها از طریق جابجایی بار با سایر نقاط شبکه برطرف شوند.

سخنگوی صنعت برق درباره کشف رمزارزهایی که از شبکه برق به صورت غیرمجاز استفاده می‌کنند هم گفت: میزان آن‌ها از ۲۰۰ هزار گذشته و این‌ها برقی که مصرف می‌کردند معادل یک نیروگاه ۷۵۰ مگاواتی بود.

رجبی مشهدی ادامه داد: اکنون این میزان کشف شده منجربه کاهش بار شبکه به میزان ۷۵۰ مگاوات شده که این میزان به سایر بخش‌ها اختصاص داده خواهد شد.

کد خبر: ۹۹٬۱۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha