۲۶ تیر ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۳
دولت راهبردی برای صنایع پائین دستی پتروشیمی نداشت| درآمد مالیاتی ما از پتروشیمی‌ها نزدیک به صفر است
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در گفتگو با بازار:

دولت راهبردی برای صنایع پائین دستی پتروشیمی نداشت| درآمد مالیاتی ما از پتروشیمی‌ها نزدیک به صفر است

هادی بیگی نژاد عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: ما باید کاری کنیم که توسعه صنایع پایین دستی برای پتروشیمی‌ها به صرفه باشد اما در حال حاضر این مسئله دیده نمی شود.

 هادی بیگی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به ظرفیت های مغفول مانده صنایع پایین دستی پتروشیمی گفت: در حوزه پتروشیمی و صنایع پایین دستی این صنعت، طی سال های گذشته تلاش کردیم تا در این بخش به نتایج خوبی دست پیدا کنیم .

وی تاکید کرد : همه هم و غم کشور این بوده که ما بتوانیم سرمایه گذاری کلانی را در حوزه پتروشیمی داشته باشیم و البته سرمایه‌گذاری‌های خوبی هم تاکنون انجام شده است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه متاسفانه روابط مالی پتروشیمی ها و مجموعه های کشور روابط مناسبی نیست اظهار داشت: به عنوان مثال درآمد مالیاتی ما از حوزه پتروشیمی‌ها نزدیک به صفر است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما در حوزه پتروشیمی ها به کمیت توجه داشتیم و اما از کیفیت غافل شدیم بیان داشت: قرار بود پتروشیمی‌ها برای ما درآمدزایی کنند این جای سوال دارد که آیا بهتر از این نمی‌شد در این حوزه درآمدزایی کرد ؟ پاسخ آری است. قطعا می‌شد.

بیگی نژاد تأکید کرد: اگر سیاست گذاری ما در این بخش به تولید کالاهایی که ارزش افزوده بیشتری دارد، ختم شود قطعاً درآمد زایی بیشتری کسب می‌کردیم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه متاسفانه در فعالیت‌های بخش پتروشیمی به کیفیت توجه نشده است، گفت: اگر سرمایه‌گذاری درستی در بخش پتروشیمی ها صورت می گرفت در حال حاضر وضعیت بهتری برای کشور رقم می‌خورد.

وی با بیان اینکه ما باید کاری کنیم که خام‌فروشی از لحاظ اقتصادی برای پتروشیمی‌ها به صرفه نباشد، گفت: ما باید کاری کنیم که توسعه صنایع پایین دستی برای پتروشیمی‌ها به صرفه باشد اما در حال حاضر این مسئله دیده نمی شود.

وی تاکید کرد: متاسفانه دولت باید راهبرد های لازم را در این بخش - صنایع پائین دستی پتروشیمی -  طراحی می‌کرد که این مهم صورت نگرفت.

کد خبر: ۹۹٬۱۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha