۲۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
جهش تولید در شرایط جنگ اقتصادی و کرونا ادامه یافت
رییس جمهور:

جهش تولید در شرایط جنگ اقتصادی و کرونا ادامه یافت

حجت الاسلام روحانی، رییس جمهور گفت: افتخار می‌کنیم که در شرایط بسیار سخت تحریم، جنگ اقتصادی و کرونا مسیر جهش و حمایت از تولید و مانع زدایی ادامه یافت.

به گزارش بازار، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز پنج شنبه در هشتاد و یکمین پویش «تدبیر و امید برای جهش تولید» و در آیین بهره برداری از طرح های ملی که به صورت ویدئوکنفرانسی برگزار شد، افزود: بسیار خوشحالیم که در هفته‌های پایانی خدمت دولت یازدهم و دوازدهم به مردم خوب ایران، همچنان هر هفته و در هر هفته گاهی دو یا سه روز شاهد افتتاح های بسیار بزرگ در سراسر کشور هستیم.

وی افزود: امروز شاهد هشتاد و یکمین روز افتتاح بزرگ از آغاز سال ۹۹ تاکنون بودیم و افتخار می‌کنیم که در شرایط بسیار سخت تحریم و جنگ اقتصادی و کرونا خداوند توفیق داد تا ما مسیر جهش و حمایت از تولید و مانع زدایی از آن را را ادامه دهیم. مردم امروز شاهد هستند که میلیاردها پروژه در یک روز در زمینه ورزشی و بنادر به افتتاح می رسد که برای ما بسیار حائز اهمیت است.

رییس جمهوری با یادآوری اینکه یکی از افتخارات این دولت از آغاز تقویت حمل و نقل در کشور بوده است؛ تصریح کرد: حمل و نقل یکی از مسایل مهم و اساسی و به عنوان یکی از ارکان پیشرفت کشور و زندگی مردم برای جابجایی مسافر و بار در حوزه داخلی و خارجی بسیار حائز اهمیت است.

رییس دولت تدبیر و امید تاکید کرد: در زمینه حمل و نقل هم در زمینه جاده‌ای و هم ریلی، هوایی، دریایی و بندری و به ویژه ترانزیت کارهای بسیار عظیم و بزرگی انجام شده است.

بزرگراه های کشور از ۱۲ هزار کیلومتر به ۲۰ هزار کیلومتر افزایش یافت
روحانی خاطرنشان کرد: در دولت تدبیر و امید بزرگراه های کشور از ۱۲ هزار کیلومتر به ۲۰ هزار کیلومتر افزایش یافت، ۶ هزار کیلومتر بزرگراه نیز در دست اجرا است که با تکمیل آن بزرگراه های کشور تقریبا ۲ برابر می شود. این اقدامات انجام شده در حوزه مهم و زیر ساختی، ریل گذاری برای دولت آینده است.

وی به افتتاح پروژه های بندری در بندر شهید رجایی استان هرمزگان و استفاده از تجهیزات جدید لایروبی در بنادر کشور اشاره کرد و یادآور شد: اینکه از لحاظ لایروبی امروز قادر هستید با استفاد از تجهیزات جدید عمق لازم را برای اسکله ها بوجود آورید تا کشتی ها به راحتی برای تخلیه و بارگیری پهلو بگیرند، بسیار ارزشمند است.

در این آیین چهار طرح ملی وزارت راه و شهرسازی و وزارت ورزش و جوانان  مورد بهره‌برداری قرار گرفت. این طرح ها شامل افتتاح ۳۷ پروژه بزرگراهی، بندری و راهداری و حمل و نقل جاده ای و نیز افتتاح سالن های چند منظوره ورزشی است.

در این هفته از پویش؛ از ۳۲۱ کیلومتر پروژه بزرگراهی و باند دوم راه اصلی در کشور بهره برداری شد. همچنین ۸ طرح در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای، ۱۶ پروژه بندری شامل سه پست اسکله نفتی، انواع سامانه های اعلام حریق، سامانه مرجع دریایی و دیگر پروژه ها در استان های مازندان، بوشهر و هرمزگان افتتاح شد.

سالن های ورزشی چند منظوره با ظرفیت ۶۰۰ نفره در ساری و شیراز و نیز ۲۶۲ فضای ورزشی در شهرهای دیگر مورد بهره برداری قرار گرفت.  

کد خبر: ۹۹٬۱۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha