۲۴ تیر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۲
روزانه ۲۷۰۰ دستگاه کامیون اقدام به بارگیری کالا از بندر امام می کنند
نایب رئیس کانون شرکت های حمل و نقل کشور:

روزانه ۲۷۰۰ دستگاه کامیون اقدام به بارگیری کالا از بندر امام می کنند

ساری- رستمی، نایب رئیس کانون شرکت های حمل ونقل کشور گفت: روزانه دو هزار و ۷۰۰ دستگاه کامیون نسبت به بارگیری کالا از بندر امام و انتقال به سراسر کشور اقدام می کنند.

رضا رستمی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه کرایه های حمل ونقل براساس تن کیلومتر محاسبه می شود و نرخ این کرایه ها در اردیبهشت امسال ۳۱ درصد افزایش یافته است، درباره مشکلات حمل کالاهای اساسی گفت: دولت تصمیم گرفت کالاهای اساسی موجود در بنادر را آزاد کند و حجم خروجی کالا از بنادر بیشتر شده است.

وی با اظهار اینکه حجم خروج کالا از بنادر افزایش یافته است، گفت: روزانه دو هزار و ۷۰۰ کامیون نسبت به بارگیری کالا از بندر امام اقدام می کنند و نسبت به تامین این دستگاه ها برنامه ریزی می کنیم و بیشتر از آن ظرفیت بارگیری نداریم.

وی با عنوان اینکه ظرفیت بارگیری در بندر امام در حد دو هزار و ۷۰۰ دستگاه کامیون است، افزود: این درحالی که کالاهای موجود در این بندر بیش از اندازه است.

رستمی یادآور شد: به دلیل مشکلات ارزی و تحریم چندماه کالا در بنادر رسوب شده است و اکنون به شرکت های دولتی و خصوصی اجازه خروج کالاها داده شده است.

نایب رئیس کانون شرکت های حمل ونقل کشور ناوگان فرسوده را از جمله دغدغه ها بیان کرد و گفت: متوسط عمر ناوگان اروپایی حداکثر پنج سال ولی در کشور ما این به ۲۱ سال می رسد.

وی گفت: قرار بود واردات کامیون های سه سال ساخت از اروپا انجام شود و نسبت به اسقاط کامیون های فرسوده اقدام کنیم و در این راستا یکسری کامیون ها وارد و در گمرک مانده است.

رستمی یادآور شد: کار واردات کامیون های سه ساخت از اروپا تاکنون موفق نبوده است زیرا برای خروج ارز با مشکلات زیادی روبرو هستیم.

کد خبر: ۹۹٬۰۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha