۲۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۴
کره جنوبی با منفعت طلبی، از پرداخت بدهی خود به ایران سر باز می زند
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

کره جنوبی با منفعت طلبی، از پرداخت بدهی خود به ایران سر باز می زند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: سئول اگر بخواهد در قبال پرداخت بدهی ایران تهاتر انجام دهد و یا در واقع کالایی را به ما تحویل دهد چنین موضوعی مستلزم یک معاهده است.

به گزارش بازار، حسین نوش آبادی، به رفتار دور از منطق بین الملل سئول نسبت به پرداخت بدهی های ایران اشاره کرد و گفت: عدم مبادلات بانکی و پولی با برخی از کشورهای ناشی از تحریم های ظالمانه آمریکا است و البته کشورهایی نظیر کره جنوبی هم چنین موضوعی را بهانه قرار دادند تا پول های ما را بلوکه کنند.

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس افزود: کره جنوبی سیاست های آمریکا را دنبال کرده و زیر بار اجرای تعهدات خود نرفته است؛ بالاخره ایران نفت فروخته و باید در قبال خرید خود پول را پرداخت کنند، اما با فشارهای آمریکا سالهاست که دارایی کشورمان را مسدود کرده اند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: کره جنوبی می‌توانست و کما کان هم می تواند به اشکال مختلف پول های ما را پرداخت کند، اما با منفعت طلبی  چنین اقدامی را انجام نداده است.

وی بیان کرد: سئول اگر بخواهد در قبال پرداخت بدهی به ایران تهاتر انجام دهد و یا در واقع کالایی را به ما تحویل دهد چنین موضوعی مستلزم یک معاهده است؛ البته شاید به دلیل مذاکرات برجامی که صورت پذیرفته این مشکل برطرف شود و کره دست به آزادسازی پول های ما بزند.

نوش آبادی تاکید کرد: دستگاه دیپلماسی، وزارت امور اقتصادی و بانک مرکزی باید با فشار مضاعف و ارتباط بیشتر موجبات آزادسازی دارایی ایران در کره جنوبی را فراهم کنند.

کد خبر: ۹۹٬۰۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha