۲۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۷
تلاش مزارع بیت کوین برای کاهش انتشار کربن؛ قیمت دوج کوین از ۲۰ سنت هم کمتر شد
تحلیل روزانه بازار رمز ارزها؛

تلاش مزارع بیت کوین برای کاهش انتشار کربن؛ قیمت دوج کوین از ۲۰ سنت هم کمتر شد

در اولین ساعات کاری روز پنج شنبه قیمت رمز ارزها در بازار تغییر اندکی نسبت به روز قبل داشت. در این روز قیمت دوج کوین کمتر از ۲۰ سنت و قیمت اتریوم کمتر از دو هزار دلار بود.

بازار؛ گروه بین الملل: در اولین ساعات کاری روز پنج شنبه، پانزدهم جولای سال ۲۰۲۱  قیمت رمز ارزها نسبت به روز قبل تغییر اندکی را تجربه کرد. در اولین ساعات کاری امروز قیمت هر بیت کوین در بازار برابر با ۳۲ هزار و ۷۰۰ دلار بود که کمتر از یک درصد نسبت به روز قبل از ان رشد کرده بود و ارزش هر اتریوم با افزایش یک درصدی نسبت به روز قبل بازهم کمتر از دو هزار دلار قرار داشت. هر دوج کوین در این روز با قیمت ۱۹.۸ سنت مبادله شد که  کمتر از یک درصد پایین تر از روز قبل بود و هر XRP  قیمتی برابر با ۶۱ سنت داشت.

همچنان یکی از اصلی ترین مسایل در مورد بازار رمزارزها سطح بالای انتشار کربن در فرایند  استخراج و مبادله رمز ارزها است که اخیرا خبرهایی در مورد قراردادهای تازه مزارع بزرگ رمز ارزبا شرکتهای تولید کننده سوختهای پاک برای تامین برق مورد نیاز انها  منتشر شده است.

مزرعه بیت کوین کامپاس اخیرا خبر داده است قراردادی برای تامین برق با استفاده از انرژی هسته ای منعقد کرده است. مزارع اعلام کرده اند در پروژه تامین برق پاک سرمایه گذاری می کنند تا بتوانند فعالیت خود را گسترش دهند و از بار انتقادات به انها نیز کاسته شود.

این قرارداد بیست ساله بین مزرعه بیت کوین کامپاس و استارت اپ اوکلو منعقد شده است و موضوع قرارداد تامین ۱۵۰ مگاوات برق پاک به این مزرعه و شرکتهای وابسته به ان است که در صنعت رمز ارز فعالیت می کنند. قرار است اولین راکتور تولید برق هسته ای برای این مزرعه در سال ۲۰۲۳ راه اندازی شود و انتشار کربن در فرایند کاراین صنعت تنزل یابد.

 نکته دیگری بازهم مطرح بود مساله قانون گذاری در بازار رمز ارزها بود که این بار در مورد کشور استرالیا مطرح شد. کارشناسان بر این باورند باید فضا برای فعالیت افراد و استارت اپهایی که در بازار رمز ارزها فعالیت می کنند باز شود تا افراد بیشتری به این صنعت وارد شوند و از پتانسیل های موجود در کشور برای توسعه فضای مالی و اقتصادی استرالیا استفاده شود.

آنها بر این باورند که دنیای رمز ارزها می تواند سبب توسعه فعالیتهای اقتصادی و مالی کشورها و افزایش ورود پول به کشور شود که مساله بسیار با اهمیتی است و به خصوص در روزهای پسا کرونا از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

 در کشورهای صنعتی دیگر هم بحث های زیادی در مورد قانون گذاری در این صنعت مطرح است و بریتانیا بعد از توقیف رمز ارز از یک گروه مجرم با جدیت در مورد قانون گذاری در این حوزه فعالیت می کند.

کد خبر: ۹۹٬۰۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha