۲۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۲
اختصاص یک هزار و ۱۵۰ دز واکسن «کووایران برکت» به دانشگاه علوم پزشکی آبادان
رئیس دانشگاه علوم پرشکی آبادان خبر داد؛

اختصاص یک هزار و ۱۵۰ دز واکسن «کووایران برکت» به دانشگاه علوم پزشکی آبادان

آبادان- سلمان زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: دو محموله واکسن ایرانی «کووایران برکت» در مجموع به میزان یک هزار و ۱۵۰ دز به دانشگاه علوم پزشکی آبادان اختصاص یافت.

شکرالله سلمان‌ زاده در گفتگو با خبرنگار بازار با تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: دو محموله واکسن ایرانی «کووایران برکت» به ترتیب به میزان ۷۵۰ و ۴۰۰ دز به دانشگاه علوم پزشکی آبادان اختصاص یافته که در حال تلاش هستیم تا سهیمه واکسن ایرانی را افزایش دهیم.

وی تاکید کرد: افراد بالای ۶۵ سال پس از دریافت پیام به مراکز تعیین شده مراجعه و واکسن خود را دریافت کنند.

به گزارش بازار، طی روزهای اخیر نوبت نخست واکسن ایرانی «کوو ایران برکت» در حالی از سوی رهبر انقلاب مورد استفاده قرار گرفت که مرحله‌ اول واکسیناسیون هموطنان ۸۰ سال به بالا در اردیبهشت و خرداد ۱۴۰۰ از طریق واردات واکسن خارجی انجام شده است.

واکسن «کووایران برکت» توسط محققان و پژوهشگران جوان ایرانی تولید شده که در دانشگاه‌های داخل کشور فارغ‌التحصیل شده‌اند.

جمهوری اسلامی ایران بعد از کشورهای هند، چین، انگلیس، آمریکا و روسیه، ششمین کشور در دنیا و اولین کشور در منطقه‌ غرب آسیا است که به توانایی تولید واکسن ضدکرونا دست پیدا کرده است.

در استان‌های سراسر کشور واکسن «کووایران برکت» در حال تزریق است و امروز چهارشنبه نیز در استان خوزستان محمود قربانی، جانباز هشت سال دفاع مقدس شوشتری به صورت داوطلبانه نخستین دوز واکسن ایرانی «کوو ایران برکت» را دریافت کرد.

کد خبر: ۹۹٬۰۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha