۲۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۴
تجلیل از یاوران اشتغال محرومان
با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد؛

تجلیل از یاوران اشتغال محرومان

مراسم تجلیل از یاوران اشتغال محرومان با حضور معاون اول رئیس جمهور در بانک مرکزی برگزار شد.

به گزارش بازار، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد در این مراسم گفت: در چهار سال نخست برنامه ششم توسعه، ۳۷۹ هزار طرح اشتغال با اعتبار حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان از طرف بانک‌ها تامین مالی شده که حدود ۱۷۶ هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی را خودکفا کرده است.

حجت الله عبدالملکی افزود: این طرح‌ها ماهانه دو میلیون و ۴۵۰ هزار تومان برای افراد درآمد داشته است.

همچنین بر اساس گزارشی که ارائه شد از سال ۹۷ تا ۹۹ یک سوم شاغل کشور از طریق کمک به محرومان تحت پوشش کمیته امداد ایجاد شده است.

برای سال ۱۴۰۰ نیز حدود ده هزار میلیون تومان منابع برای اشتغال‌زایی در مناطق محروم و افراد تحت پوشش کمیته امداد امام منابع در نظر گرفته شده که پیش‌بینی می‌شود تا ۳۰۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کند.

در این همایش، مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی با تشکر از خدمات بانک‌ها در تامین مالی طرح‌های اشتغالزایی گفت: از طریق بانک ملی، اقداماتی صورت گرفته تا با اولویت زنان سرپرست خانوار کسانی که برای دریافت تسهیلات ضامن ندارند با آن‌ها همکاری لازم انجام شود و از وام اشتغال محروم نشوند.

وی افزود: همچنین اگر جایی اقساط دریافت‌کنندگان تسهیلات عقب بیفتد کمیته امداد تا حد امکان می‌تواند در این زمینه پاسخگو باشد.

اکبر کمیجانی رئیس کل بانک مرکزی نیز با اشاره به خوش حساب بودن دریافت کنندگان تسهیلات از کمیته امداد امام خمینی گفت: سقف اعتبارات نیز برای این افراد طی سال‌های گذشته از ۱۵ میلیون تومان به ۵۰ میلیون تومان رسیده و سقف جدید تا ۱۰۰ میلیون تومان نیز در حال بررسی است.

بر اساس گزارش‌ها درباره اعطای تسهیلات به مناطق محروم، بانک‌های ملی، ملت، کشاورزی، صادرات، سپه، تجارت، رفاه کارگران، مهر اقتصاد و برخی بانک‌های خصوصی بیشترین همکاری را داشته اند.

در پایان این مراسم با حضور معاون اول رییس جمهور از این بانک‌ها قدردانی شد.

کد خبر: ۹۹٬۰۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha