۲۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۸
وصول ۴ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در اصفهان/ ۱۵ درصد اظهارنامه‌ها پرریسک است
مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان خبر داد؛

وصول ۴ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در اصفهان/ ۱۵ درصد اظهارنامه‌ها پرریسک است

اصفهان- مهدلو، مدیرکل امورمالیاتی استان اصفهان گفت: با رصد گردش مالی بانک‌ها و بررسی اظهارنامه‌های پرریسک، چهار هزار میلیارد تومان از بسته فرار مالیاتی در اصفهان وصول شده است.

بهروز مهدلو در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، در ارتباط با سایت‌ها و کانال‌های فضای مجازی که با وجود سود زیاد، مالیاتی پرداخت نمی کنند، اظهار داشت: قانون مالیات بر عایدی سرمایه که برای خانه‌ها و ماشین‌های لوکس در نظر گرفته شده و همچنین مالیات سایت‌ها و کانال‌ها با فالوورهای زیاد تصویب شده اما آیین‌نامه آن برای برخورد مشخص ابلاغ نشده است.

وی در خصوص راهکارهای جلوگیری از فرار مالیاتی گفت:برای حدود ۱۵ صنف که وکلا و پزشکان را نیز شامل می‌شود مقرر شده است که دستگاه پوز خود را به سازمان مالیاتی وصل کنند که سال گذشته حدود ۴۰ درصد از آنها این کار را انجام دادند؛ از سویی دیگر در سال جاری شرکت‌ها و فروشگاه‌های بزرگ به یک شبکه مالیاتی وصل شوند و در این زمینه آموزش و مذاکره انجام شده است.

وصول ۴ هزار میلیارد تومان از بسته فرار مالیاتی
مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان گفت: سازمان مالیاتی کشور اعلام کرده که ۳۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی داریم و اداراتی را در استان‌ها برای مبارزه با پولشویی و فرار مالیاتی تشکیل دادند.

وی افزود: در استان اصفهان نزدیک به چهار هزار میلیارد تومان از این بسته فرار مالیاتی وصول کردیم و همچنان هم شناسایی‌ها ادامه دارد و رصد گردش مالی بانک‌ها نیز به این موضوع کمک می کند.

قانون خوب اما سخت مالیات پایانه‌های فروشگاهی
مهدلو با بیان اینکه با قانون مالیات پایانه های فروشگاهی همه اشخاص حقوقی به سامانه وصل می‌شوند، گفت: این قانون که در جلوگیری از فرار مالیاتی و شفافیت تاثیرگذار است در نیمه دوم سال اجرایی می‌شود، بر این اساس به صورت آزمایشی با شرکت‌های بزرگ صحبت‌های اولیه انجام شده است.

وی ادامه داد: با این قانون بسیاری از تکالیف مودیان حتی ارائه اظهارنامه لغو می‌شود زیرا به صورت آنلاین همه موارد بررسی می‌شود، حداکثر ۵ درصد اشخاص حقیقی و ۱۰ درصد  حقوقی برای رسیدگی و ریسک مورد بررسی قرار گرفته و در مرحله قانونی قرار می‌گیرند.

پرداخت فیش های مالیاتی به صورت الکترونیکی
مهدلو الکترونیکی کردن کارها، برونسپاری مالیات خودرو، برونسپاری بخشی از نقل و انتقال املاک و مراجعه به اسناد رسمی و ابلاغ‌های الکترونیکی را دست‌آوردهای چندین ساله اخیر دانست و افزود: پرداخت فیش های مالیاتی به صورت الکترونیکی شده و بیش از سه میلیارد اطلاعات بانکی در اختیار ماست و با راه اندازی پایانه های فروشگاهی، اظهارنامه ها قابل قبول خواهد شد و نیروی انسانی باید تمرکز خود را بر دلالی و کتمان اطلاعات قرار دهد.

وی با اشاره به حرکت موتور جست و جو و یا سیستم ریسک، خاطر نشان کرد: ۱۵ درصد اظهارنامه‌ها در اصفهان پر ریسک اعلام شده است.

مهدلو در خصوص عوارض ارزش افزوده که در اختیار شهرداری‌ها، روستاها و دهیاری‌ها قرار می‌گیرد، گفت: در سال گذشته دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان هر ماه به صورت نقدی در اختیار کل شهرداری‌ها، دهیاری ها و روستاها  قرار گرفته است.

۹۳۰ میلیارد تومان در اختیار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها
وی به صورت تفکیک شده این مقدار را بیان کرد: یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در اختیار شهرداری‌های کل استان قرار گرفته و ۵۰۰ میلیارد تومان در اختیار دهیاری‌ها و نزدیک ۵۰ میلیارد تومان در اختیار فرمانداری‌ها و۱۸۰ میلیارد تومان هم در اختیار محیط زیست برای مقابله با آلایندگی‌ها قرار گرفته است.

مدیرکل امورمالیاتی استان اصفهان افزود: در سه ماهه امسال بالغ  بر ۹۳۰ میلیارد تومان از عوارض در اختیار شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و روستاها قرار داده شده است  که تا پایان سال به بیش از سه هزار میارد تومان می‌رسد.

وی گفت: از این مقدار نزدیک به ۷۰۰ میلیارد تومان دراختیار شهرداری‌ها، ۲۲۰  میلیارد تومان به دهیاری‌ها و ۲۰ میلیارد تومان برای روستاها قرار داده شده است.

کد خبر: ۹۹٬۰۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha