۲۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴
توسعه همکاری های ایران و قرقیزستان در حوزه اوراسیا
سرپرست دفتر اروپا و آمریکای سازمان توسعه تجارت مطرح کرد

توسعه همکاری های ایران و قرقیزستان در حوزه اوراسیا

سرپرست دفتر اروپا و آمریکای سازمان توسعه تجارت از سفر هیات قرقیزی به ریاست دانیل ایبرایف، رئیس اتحادیه صنعتگران و کارآفرینان قرقیزستان به تهران با هدف توسعه همکاری دو کشور در حوزه اوراسیا خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، محمدرضا کریم‌زاده اظهار داشت: در حاشیه نمایشگاه اختصاصی اوراسیا در تهران، هیات قزقیزی با مسئولان کشورمان در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، سازمان توسعه و نوسازی معادن ایران، گمرک و راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کردند.  

وی افزود: در این نشست، با توجه به علاقه‌مندی دو کشور جهت توسعه همکاری‌ها و حمایت از بخش‌ خصوصی، مذاکراتی در زمینه برگزاری منظم نشست‌های ویدئو کنفرانس فی‌مابین بخش‌های خصوصی دو کشور، پیگیری حل مشکلات کریدور حمل و نقل چهارجانبه بین کشورهای ایران، ترکمنستان، قزاقستان و ازبکستان و همچنین توسعه همکاری‌ها در حوزه‌های دامپروری، صنعت زنبورداری و عسل و همچنین محصولات کشاورزی صورت  گرفت.

سرپرست دفتر ادروپا و آمریکا ادامه داد: از دیگر موضوعات مذاکره شده، در دستور کار قرار گرفتن همکاری‌های دوجانبه در حوزه معادن و حمل و نقل ریلی بود و همچنین، توافق جهت همکاری میان مرکز توسعه، فناوری و آموزش راه‌آهن ایران و مرکز تحقیقات استراتژیک اوراسیا در حوزه تحقیقاتی، فناوری و کسب و کار از دیگر نتایج این ملاقات‌ها بود.

کریم‌زاده در پایان گفت: طی این نشست به مواردی از جمله به کارگیری پول دیجیتال در اتحادیه اوراسیا، اهمیت ایجاد سرای تجاری ایران در کشورهای عضو اتحادیه و بالعکس، ضرورت تولید محصولات مشترک و ارسال از طریق قرقیزستان به بازار اروپا نیز اشاره شد.

کد خبر: ۹۹٬۰۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha