۲۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۸
کشور باید با برنامه اداره شود
رئیس جمهور منتخب در دیدار با نخبگان اقتصادی:

کشور باید با برنامه اداره شود

حجت الاسلام رئیسی، رئیس جمهور منتخب گفت: یکی از جلوه‌های مردمی بودن دولت سیزدهم ارتباط با نخبگان و دریافت نظرات و راهکارهای آنان برای حل مشکلات کشور است.

به گزارش بازار، سید ابراهیم رئیسی امروز چهارشنبه در نشستی سه ساعته با اساتید و صاحب‌نظران اقتصادی، با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم با اتکا به راهکارهای علمی و نه سلیقه‌ای به درمان اقتصاد بیمار کشور اقدام خواهد کرد گفت: اگر چه برای استفاده از نسخه‌های اقتصادی که از خارج کشور ارائه می‌شوند باید با دقت توسط صاحب‌نظران داخلی بررسی و با احتیاط عمل کنیم، اما در استفاده از تجارب آزموده شده دیگران با نگاهی باز عمل کرده و محدودیتی در بهره‌گیری از تجارب موفق نداریم.

وی با تاکید بر اینکه کشور باید با برنامه اداره شود اظهار داشت: اگر برنامه‌های تدوین شده قبلی در کشور اجرا نشده، نباید این تلقی را داشته باشیم که نیازی به برنامه نداریم، بلکه باید دلایل اجرا نشدن آن برنامه‌ها را بررسی و رفع کنیم.

رئیس جمهور منتخب تصریح کرد: کشور باید با داشتن برنامه اداره شود تا اولا همه بتوانند بر اساس این برنامه از آینده پیش‌بینی داشته باشند و از سوی دیگر کارشناسان بتوانند در هر مرحله اجرای این برنامه را رصد نمایند.

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود برگزاری این نشست با نخبگان و صاحب‌نظران اقتصادی را آغاز ارتباط دولت با کارشناسان اقتصادی عنوان کرد و گفت: نشست‌های بعدی دولت با کارشناسان مساله محور خواهد بود تا اساتید نظرات و راهکارهای خود را درباره مسائل و مشکلاتی که از سوی دولت به آن‌ها ارائه شده است، با تکیه بر دانشگاه‌ها و مراکز علمی ارائه کنند.

در این نشست ۱۷ نفر از اساتید و صاحب‌نظران اقتصادی از گرایش‌های مختلف به بیان دیدگاه‌ها، نظرات و راهکارهای مدنظر خود درباره نوع مواجهه دولت با مشکلات بخش اقتصاد و نحوه ورود به عرصه حل و فصل این مشکلات پرداختند.

کد خبر: ۹۸٬۹۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha