۲۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۸
دولت مکلف به برگزاری آزمون‌های استخدامی معلمان است
رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش مجلس:

دولت مکلف به برگزاری آزمون‌های استخدامی معلمان است

اسماعیلی، رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش مجلس گفت: برگزاری ۲ آزمون استخدامی برای نیروهای نهضتی و ماده ۲۸ از تکالیف دولت است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مهدی اسماعیلی درباره تعویق دو آزمون استخدامی معلمان در تیرماه و مردادماه ۱۴۰۰، گفت: برگزاری آزمون نهضتی‌ها یکی از تکالیف مجلس به دولت است و دولت وظیفه برگزاری این آزمون را دارد.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس مصوبه مجلس، آموزش و پرورش وظیفه برگزاری آزمون داخلی بین آموزشیاران و آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی و معلمان قرآنی و پرورشی طرح امین را دارد؛ پیش بینی می‌شود قریب به ۱۰ هزار داوطلب شرایط شرکت در این آزمون را داشته باشند.

اسماعیلی درباره آزمون ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان نیز گفت: با توجه به نیاز آموزش و پرورش به معلم و موافقت سازمان امور استخدامی کشور، آموزش و پرورش باید بخشی از نیازهای کمبود معلم خود را به استناد این ماده تأمین کند و این موضوع نیز یکی از تکالیفی است که بر عهده دولت است و باید اجرایی شود.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس افزود: برآورد ما این است از این ناحیه برگزاری این آزمون نیز حدود ۲۵ هزار داوطلب پذیرفته شده برای طی دوره‌های آموزشی وارد دانشگاه فرهنگیان شوند.

رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه دولت قطعا باید به این ۲ تکلیف قانونی عمل کند تصریح کرد: از طریق کمیسیون آموزش پیگیر اجرای این ۲ آزمون خواهیم بود و معلمان نگرانی از جهت عدم برگزاری این آزمون‌ها نداشته باشند بلکه بدانند این آزمون‌ها فقط به دلیل شرایط کرونایی به تعویق افتاده است.

کد خبر: ۹۸٬۹۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • سرباز IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      0 0
      با سلام و عرض ادب ،لطفا گوشه ی چشمی به خرید خدمات آموزشی بفرمایید،در منطقه محروم و صفر مرزی ،بی ادعا مشغول خدمت هستند،مداد علما افضل من دما شهدا،ایثار و فردا کاری این قشر فردا کار در مناطق صفر مرزی ،آموزش به فرزندان ایران زمین ستودنی است.