۲۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۴
برداشت ۵۵ هزار تن خارک و رطب از نخیلات استان بوشهر
مدیر کل جهاد کشاورزی استان بوشهر خبر داد:

برداشت ۵۵ هزار تن خارک و رطب از نخیلات استان بوشهر

بوشهر- منوچهری مدیر کل جهاد کشاورزی استان بوشهر از برداشت ۵۵ هزار تن خارک و رطب از نخیلات استان بوشهر خبر داد.

محمدتقی منوچهری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: بیش از ۳۴ هزار هکتار سطح زیر کشت نخیلات در استان بوشهر است و امسال پیش‌بینی می‌کنیم حدود ۱۶۵ هزار تن انواع محصول اعم از خارک و رطب و خرما از نخیلات استان بوشهر برداشت شود.

وی افزود: در استان بوشهر بیش از ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تن نخل در شهرستان‌های مختلف به ویژه در شهرستان دشتستان و شهرستان تنگستان و شهرستان جم وجود دارد و نخلدران منتظر ورود محصولات به بازار و برداشت زحمات یکساله خود هستند.

مدیر کل جهاد کشاورزی استان بوشهر از برداشت ۵۵ هزار تن خارک و رطب از نخیلات استان بوشهر خبر داد و خاطر نشان کرد: برداشت میوه خارک از نخیلات استان به عنوان میوه نوبرانه درخت نخل آغاز شده و از دو هفته دیگر نیز برداشت رطب آغاز خواهد شد و پیش بینی می‌شود بیش از ۸ هزار تن خارک و ۴۷ هزار تن رطب از نخیلات این استان برداشت و به بازار داخلی و همچنین به برخی کشورهای خارجی ارسال شود.

منوچهری تصریح کرد: توسعه زیرساخت‌های لازم برای ذخیره محصولات کشاورزان امری لازم و ضروری است و در این راستا شاهد احداث چندین سردخانه بزرگ و با کیفیت در چهار سال اخیر در استان بوده‌ایم و اکنون ظرفیت فضای سردخانه‌ای استان برای خرما و رطب به بیش از ۶۵ هزار تن رسیده است.

وی گفت: کشاورزان و باغداران جزو اقشار زحمت‌کش و مولد هستند که در گرمای ۵۰ درجه و رطوبت بالای ۹۵ درصد فعالیت می‌کنند و باید مورد حمایت بیشتر مسئولان و متولیان قرار گیرند که خرید تضمینی محصولات، گامی در این راستاست.

کد خبر: ۹۸٬۹۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha