۲۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۱
صادرات کالا از زنجان به ارمنستان افزایش می یابد
استاندار زنجان:

صادرات کالا از زنجان به ارمنستان افزایش می یابد

زنجان- استاندار زنجان گفت: صادرات کالا از این استان به ارمنستان از نظر کیفی و کمی افزایش می یابد.

به گزارش خبرنگار بازار، فتح الله حقیقی ظهر چهارشنبه در دیدار با سفیر ارمنستان در محل استانداری زنجان، با بیان اینکه زنجان ظرفیت های قابل توجهی نیز در تولید گیاهان دارویی و پرورش آبزیان دارد، گفت: زنجان در حوزه صنایع دستی قابلیت های زیادی دارد.

وی با بیان اینکه  زنجان به عنوان شهر جهانی ملیله ثبت شده است، اظهار کرد: سرمایه گذاری  در این بخش باید به جد مورد توجه قرار گیرد و ما می توانیم این دانش و مهارت لازم را به ارمنستان منتقل کنیم.

استاندار زنجان با بیان اینکه باید از طریق ارمنستان سرمایه گذاری و صادرات را در حوزه هایی که ظرفیت های خوبی داریم در کشورهای اوراسیا دنبال کنیم، گفت: اگر این ارتباط را ارمنستان برقرار کند هم به نفع ارمنستان و هم به نفع استان خواهد بود. 

حقیقی تاکید کرد: زنجان در حوزه تولید از استان های موفق کشور است و در صنایع فولاد، نساجی، مواد شوینده و سنگ های تزیینی چرخه کامل تولید محصولات را دارد.

وی با بیان اینکه استان زنجان در حوزه راه سازی ظرفیت های بسیار خوبی دارد، گفت: ۷۵ درصد تجهیزات و لوازم برق فشار قوی کشور در زنجان تولید می شود و محصولات تولیدی به ارمنستان  هم صادر می شود.

استاندار زنجان خواستار سفر متقابل اعضای اتاق بازرگانی ارمنستان و زنجان شد و گفت: این دیدارها می تواند منجر به به تدوین یک نقشه راه همکاری مشترک استان زنجان و ارمنستان شود و باید ارتباط تجاری بین ارمنستان و زنجان تقویت شود. 

حقیقی ابراز کرد: استان زنجان در حوزه کشاورزی نیز ظرفیت های خوبی دارد و در تولید و فرآوری زیتون قطب کشور است و در این میان ما می توانیم سرمایه گذاری مشترکی را با ارمنستان داشته باشیم.

وی گفت: صادرات به ارمنستان توسط استان انجام می شود و می توانیم میزان آن را از نظر کمیت و کیفیت بالا ببریم.

کد خبر: ۹۸٬۹۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha