۲۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۴
اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت وام ودیعه مسکن
وزیر راه و شهرسازی خبر داد

اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت وام ودیعه مسکن

اسلامی، وزیر راه گفت: فردا با حضور رئیس جمهور طرح‌های توسعه‌ای راه به ارزش ۲۰ هزار میلیارد تومان در سراسر کشور افتتاح خواهد شد.

به گزارش بازار، محمد اسلامی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران افزود: این طرح‌ها شامل ۳۲۱ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه، ۱۶ طرح بندری، تعدادی طرح‌های توسعه و بهسازی راه‌ها و بازسازی سیلاب سال ۹۸ است.

وی با اشاره به اینکه در بخش توسعه ای، زیرساخت‌های حمل و نقل کشور در دولت یازدهم و دوازدهم حدود ۱۱ هزار کیلومتر راه اصلی و بزرگراه احداث شده گفت: تعداد زیادی از این طرح ها، افتتاح شده و تعدادی نیز باقی مانده است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: بخشی از این طرح ها، چند روز آینده افتتاح می‌شودو بخش دیگر نیز در دو تا سه ماه آینده تکمیل خواهد شد.

اسلامی گفت: ۵۰ درصد ظرفیت آزادراهی و حدود ۶۰ درصد طول بزرگراه‌های کشور، در دوره دولت یازده و دوازدهم افزایش یافته است.

وی همچنین در مورد خطوط ریلی نیز افزود: طول خطوط ریلی نیز بیش از ۴۰ درصد در این دوره افزایش داشته است که بر این اساس، پنج استان کشور را به شبکه ریلی متصل کردیم و سه استان دیگر نیز بزودی به شبکه ریلی متصل خواهند شد.

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره مصوبه افزایش سقف اجاره مسکن که اغلب رعایت نمی‌شود نیز گفت: آمار رسمی نشان می‌دهد عملکرد این مصوبه در سال ۹۹ بالای ۶۵ درصد موجب کنترل جا به جایی اجاره نشین‌ها شده و در شهرها و کلانشهرها رعایت این مصوبه، ۸۵ درصد ثبت شده است.

اسلامی افزود: البته صاحبخانه‌هایی هم هستند که به دلیل شرایط کرونایی و آسیب دیدن کسب و کارها، اجاره بهای خود را افزایش نداده اند گرچه در کنار این افراد، کسانی هم این مصوبه را نپذیرفتند.

وی با اشاره به اینکه ضمانت اجرایی این مصوبه، شوراهای حل اختلاف هستند گفت: بر اساس گزارش شورای حل اختلاف، حدود هزار و ۱۰۰ شکایت به آن‌ها ارسال شده که ۲۳۰ مورد با حکم این شورا تخلیه شده و ۸۶۰ مورد دیگر بر اساس نظر شورای حل اختلاف، مشمول حکم تخلیه نشده است.

وزیر راه و شهرسازی درباره ودیعه مسکن نیز افزود: مبلغ ودیعه امسال برای مستاجران اضافه شده، سال گذشته ۲۲۵ هزار خانوار وام ودیعه مسکن دریافت کردند که دولت حدود پنج هزار میلیارد تومان در این خصوص پرداخت کرده، امسال نیز ۲۵۰ هزار خانوار برای دریافت این وام ثبت نام کردند البته حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای آن‌ها پیش بینی شده که امیدواریم کمکی به مستاجران باشد.

اسلامی با اشاره به اینکه نخستین بار است که دولت در حوزه اجاره تصمیم می‌گیرد ابراز امیدواری با پایان شیوع کرونا و تحریم، مردم زندگی بهتری تجربه کنند.

کد خبر: ۹۸٬۹۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha