۲۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۶
طرح آبخیزداری چهرآباد باعث تغذیه ۲.۵ میلیون متر مکعب از روان‌آب‌ها می شود
مدیرکل منابع طبیعی زنجان:

طرح آبخیزداری چهرآباد باعث تغذیه ۲.۵ میلیون متر مکعب از روان‌آب‌ها می شود

زنجان- مدیرکل منابع طبیعی زنجان به اجرای طرح آبخیزداری چهرآباد به مساحت ۱۱ هزار هکتار اشاره کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود سالانه ۲.۵ میلیون متر مکعب از روان‌آب‌ها و سیلاب‌ها تغذیه شوند.

به گزارش بازار به نقل از منابع طبیعی زنجان،خلیل آقاجانلو به نقش موثر اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوانداری در ایجاد مهاجرت معکوس اشاره کرد و گفت: طبیعت قابل کنترل و پیش‌بینی نیست اما می‌توان اثرات مخرب آن را کاهش داد.

وی با بیان اینکه اجرای طرح احیا و تعادل‌بخشی آب‌های زیرزمینی در دشت ابهر و پروژه چهرآباد اجرایی شده است، اظهار کرد: اجرای این طرح‌ها سبب توسعه و ماندگاری روستاهای اطراف و آبادانی روستاها می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری زنجان به اجرای طرح آبخیزداری چهرآباد به مساحت حدود ۱۱ هزار هکتار اشاره کرد و گفت: ۱۴ میلیارد تومان برای کل پروژه هزینه شده است.

آقاجانلو تاکید کرد: این پروژه در هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌رسد و بعد از پایان پروژه پیش‌بینی می‌شود سالانه ۲.۵ میلیون متر مکعب از روان‌آب‌ها و سیلاب‌ها تغذیه شوند.

وی هدف از اجرای این طرح را کنترل سیلاب وارده به روستا و باغ‌های حاشیه آن و پایدارسازی، تقویت و توسعه منابع آب شرب و زراعی پایین دست روستا اعلام کرد و ابراز داشت: این پروژه یکی از بزرگترین طرح های آبخیزداری از نظر مالی در کشور است. 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری زنجان افزود: آبخوان داری نقش مهمی در کاهش خسارت سیل، کم آبی و خشکسالی دارد.

کد خبر: ۹۸٬۹۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha