۲۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۰
 سوداگران ذی‌نفوذ نمی‌گذارند مسکن روی آرامش ببیند
کارشناس حوزه مسکن:

سوداگران ذی‌نفوذ نمی‌گذارند مسکن روی آرامش ببیند

کارشناس حوزه مسکن بیان کرد: دولت، مجلس و قوه قضا باید یکپارچه شوند تا مشکل مسکن را حل کنند، چراکه سوداگران بزرگ الگوی تعیین قیمت مسکن را در دست دارند.

به گزارش بازار، افشین پروین پور، ارائه زمین برای ساخت مسکن و تصدی گری دولت را ارزیابی کرد و گفت: قبل از این دو، اراده حاکمیتی را موجب حل مشکل مسکن می دانم.

وی افزود: در هیچ کجای دنیا مشکل مسکن حل نشده مگر اینکه عزم و اراده ای حاکمیتی را پشت سر خود داشته است.

پروین پور گفت: قبل از تولید و عرضه مسکن باید سراغ بهینه کردن مسکن موجود باشیم و بدانیم میزانِ مسکن فعلی آیا به صورت عادلانه توزیع شده است یا خیر!

وی پاسخ چنین پرسشی را منفی دانست و این معضل را بزرگ ترین علت بالا بودن قیمت مسکن عنوان کرد و گفت: مسکن موجود از چنان تقاضای سوداگرایانه پیروی می کند که مسکن را از دسترس بسیار اقشار جامعه دور نگه داشته است.

پروین پور گفت: بیرون کردن تقاضاهای سوداگرایانه از بخش مسکن و تبدیل مسکن به یک کالای مصرفی اولویت این بخش است.

وی ادامه داد: امروز بی آنکه آجری روی آجر بگذاریم با سه میلیون خانه خالی در تهران رو به رو هستیم.

پروین پور با اعلام اینکه اراده ای پشت سر قانون برای اجرایی شدن وجود ندارد، گفت: دولت و مجلس و قوه قضا باید یک پارچه شوند تا مشکل مسکن را حل کنند و الا سوداگران بزرگ الگوی تعیین قیمت مسکن را در دست دارند.

وی این افراد را ذی نفوذانی خواند که به سادگی اجازه نمی دهند مسکن روی سکون و آرامش را به خود ببیند.

پروین پور معتقد است مسکن مشکل کمبود ندارد بلکه عادلانه میان مردم توزیع نشده است.

وی افزود: در بخش دیگر باید بدانیم چقدر مسکن کم داریم. در ۴ سال آینده که به امید خدا دولت جدید روی کار می آید، با توجه به توان مالی کشور توان ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی را خواهیم داشت. البته نیاز ما به مسکن بیشتر است.

پروین مدل مسکن مهر را در زمین های ۹۹ ساله و تسهیلات ارزان قیمت یادآور شد و گفت: در این صورت مسکن با حداقل قیمت و معماری درست و کیفیت مناسب در اختیار هموطنان عزیز قرار می گیرد.

وی که از طراحان مسکن مهر و یکی از مجریان آن بوده است، گفت: اشکالات این طرح باید در دولت جدید مرتفع شود تا بتوانیم مسکنی با قیمت مناسب تولید کنیم خاصه اینکه نباید کلان شهرها را شلوغ تر از شکل کنونی کرد.

کد خبر: ۹۸٬۹۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha