۲۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸
 مشکل دریافتی‌ کارکنان وزارت‌ نفت به‌زودی حل می‌شود
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس:

مشکل دریافتی‌ کارکنان وزارت‌ نفت به‌زودی حل می‌شود

نخعی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس، از تعیین تکلیف دریافتی های کارکنان وزارت نفت خبر داد که به زودی تعیین تکلیف می شود.

به گزارش بازار، مصطفی نخعی به تشریح مصوبات اخیر و برنامه های کمیسیون متبوع اش پرداخت: مهم ترین موضوعات پیگیری شده، مشکل تولید برق و خاموشی های اخیر در کشور بود و کماکان در حال بررسی هستیم.

وی با بیان این مطلب، مسئله دوم را ناظر بر حقوق و پرداختی های وزارت نفت خاصه در نقاط عملیاتی کشور عنوان کرد و گفت: بیشتر رویکرد کمیسیون حول این دو موضوع بوده است.

نخعی در پاسخ به مجری برنامه که در خصوص جلسه ویژه کمیسیون انرژی با اردکانیان پرسید، اظهار کرد: علی رغم اینکه در حوزه های انتخابیه حضور داشتیم جلسه ای را با حضور وزیر نیرو برنامه ریزی کردیم و آقای نیکزاد نائب رئیس مجلس هم در این جلسه حضور داشتند.

وی رویکرد فعلی را مبتنی بر اقدامات کوتاه مدت برای حل معضل برق دانست و افزود: در این جلسه درباره مباحث کوتاه مدت بحث و بررسی کردیم و درباره تعطیلی های پیش رو تذکر دادیم.

نخعی معتقد است در شرایط کنونی همه واحدها باید در مدار قرار گیرند و برای عقد قرارداد ظرف چند روز آینده باید برنامه ریزی شود.

وی خاطرنشان کرد: صنایعی که برق زیادی مصرف می کنند باید با همکاری وزارت صمت تعطیلات خود را شیفت بندی کرده و اوج مصرف خود را به زمان غیر پیک انتقال دهند.

نخعی در عین حال همکاری در زمینه تامین برق مردم را نیازمند همکاری های بین بخشی دانست که فقط به وزارت نیرو باز نمی گردد و در این راستا وزارت کشور و دستگاه های فرهنگی نیز باید کمک کنند.

این نماینده مجلس گفت: در تولید و مصرف باید فرهنگ سازی کنیم و خوشبختانه با پیگیری های متعدد، تعطیلی پنجشنبه ها و شیفت دادن صنایع پر مصرف به بازه زمانی دیگر را در دستور کار قرار دادیم.

نخعی همچنین از ایجاد قرارگاهی در دولت و در دست داشتن اختیارات کامل توسط وزیر نیرو خبر داد و گفت: مردم در مصرف همکاری خوبی داشتند و مدیریت توزیع هم با همکاری خوبی انجام شد.

وی از شرایط مناسب توزیع برق طی هفته های اخیر سخن گفت و ادامه داد: امسال با توجه به سقف بودجه ۱۴۰۰ و شکل مالیات ها و تبصره ۱۲ قانون بودجه، برخی پرسنل وزارت نفت از افزایش ۲۵ درصدی برخوردار نشده و عده ای نیز با چنین مکانیزمی دچار کسری حقوق می شدند.

نخعی اعتراضات کارکنان وزارت نفت را به حق دانست و افزود: ما به نقاط عملیاتی سرکشی و با دوستان صحبت کردیم و آخرین جلسه با حضور وزیر نفت و دستگاه های ذی ربط بود و تصمیم گیری ها نیز انجام شد.

کد خبر: ۹۸٬۹۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha