۲۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۲
نشست زمین در گلستان شروع شده است
مدیرعامل آب منطقه ای گلستان:

نشست زمین در گلستان شروع شده است

گرگان- مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: طبق گزارش سازمان نقشه برداری، نشست زمین در گلستان شروع شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، سید محسن حسینی اظهار کرد: از مرداد ماه سال گذشته که مدیریت شرکت را بر عهده گرفتیم تلاش شد نواقص طرح جامع آب شرب مصوب سال ۱۳۹۷ را برطرف سازیم.

وی افزود: بر اساس این طرح تا افق ۱۴۲۵ که افق درازمدت برای استان است، نزدیک به ۲۰۰ میلیون متر مکعب آب برای شرب در استان گلستان لازم است که کمتر از ۱۰۰ میلیون آن را می توانیم به آب زیرزمینی متکی باشیم.

حسینی تصریح کرد: با استحصال بخش زیرزمینی و استفاده در کشاورزی بارگذاری و فشار روی منابع زیرزمینی بسیار زیاد است و برداشت بیش از حد آن، آبخوان ها را ضعیف می کند.

وی افزود: طبق گزارش سازمان نقشه برداری، نشست زمین در گلستان شروع شده و علیرغم همه اقدامات ترویجی، سلبی و توصیه ها اگر روند برداشت از سفره ها به همین منوال ادامه پیدا کند باید منتظر ادامه فرونشست در استان باشیم.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: استفاده از آب سد های موجود، در دست ساخت یا در دست مطالعه مانند نگارستان، میرداماد، چایلی، نرماب، قره چای در افق میان مدت می تواند حدود ۶۰ میلیون متر مکعب از نیاز آبی استان را تامین کند.

وی افزود: در درازمدت چاره ما آب دریاست و باید از شیرین سازی آب دریا برای شرب و دیگر مصارف استفاده کنیم و فعلا تعریف آن برای شهرستان های غرب استان مانند گمیشان، بندرترکمن، کردکوی، بندرگز، گرگان، آق قلا و.. است که برای این قسمت نیز حدود ۵۰ میلیون متر مکعب تعریف شده است.

کد خبر: ۹۸٬۸۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha