۲۳ تیر ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۲
بازار رمز ارزها بازهم سقوط کرد| توقیف بزرگترین محموله رمز ارز در دنیا
تحلیل روزانه بازار رمز ارزها؛

بازار رمز ارزها بازهم سقوط کرد| توقیف بزرگترین محموله رمز ارز در دنیا

در روز ۱۴ جولای قیمت رمز ارزها در بازار جهانی کاهش پیدا کرد. در این روز قیمت اتریوم به کمتر از دو هزار دلار و قیمت دوج کوین به ۲۰ سنت رسید.

بازار؛ گروه بین الملل: در اولین ساعات روز چهارشنبه ۱۴ جولای سال ۲۰۲۱ میلادی ارزش بیت کوین و اتریوم در بازار جهانی تنزل پیدا کرد. طبق گزارشهای موجود در این روز هر بیت کوین با قیمت ۳۲ هزار و ۷۰۰ دلار مبادله شد و قیمت هر اتریوم به کمتر از دو هزار دلار رسید.

نرخ کاهش ارزش بیت کوین در روز ۱۴ جولای نسبت به بیست و چهار ساعت قبل از ان ۱.۰۴ درصد اعلام شد و نرخ کاهش ارزش اتریوم برابر با ۲ درصد بود.

 در این روز قیمت هر دوج کوین به حدود ۲۰ سنت رسید و هر XRP با قیمت ۶۲ سنت مبادله شد. در مورد دلیل کاهش قیمت رمز ارزها در این روز می توان به تاثیر گزارش مربوط به نرخ تورم در امریکا اشاره کرد.

تورمی که این روزها خبرساز شده است و احتمال افزایش نرخ بهره بانکی امریکا زودتر از برآوردهای قبلی را بیشتر کرده است. پیش بینی شده است نرخ تورم در امریکا تا مرز ۵ درصد افزایش پیدا کند که در صورت تحقق این پیش بینی چالشهای زیادی در عرصه تجاری و اقتصادی برای این کشورو برای دنیا ایجاد خواهد شد.

امریکا بزرگترین اقتصاد دنیا است و نقش بزرگی در تجارت بین المللی دارد. افزایش تورم، باعث کاهش ارزش پول و تغییر تراز تجاری این کشور می شود که هم برای امریکا و هم برای شرکای تجاری این کشور مساله مهمی است. در این شرایط سرمایه گذاری در بازارهای دیگر هم با وضعیت بی ثباتی  مواجه می شود.

 از طرف دیگر خبر توقیف ۲۴۹ میلیون دلار رمز ارز در لندن هم بر بازار سایه افکنده بود. طبق گزارش سی ان بی سی  رمز ارزهای کشف شده به یک باند مجرم اختصاص داشت که از این پول برای تامین هزینه های تروریستی استفاده می کرد.

طبق گزارش پلیس لندن ارزش رمزارزهای توقیف شده بیشترین مبلغ توقیف شده در دنیا است و اهمیت قانون گذاری در این بازار و نظارت بر ان را نشان می دهد. با انتشار این خبر باز هم توجه به این بازار و تاثیر ان در پولشویی در دنیا مورد توجه قانون گذاران به خصوص در کشورهای صنعتی قرار گرفت و موج مخالفت با توسعه این بازار در امریکا بالا گرفت.  

سی ان ان نوشت: «گروهی از سناتورها تاکید کردند بازار رمز ارزها باید مدیریت شود و بر مبادلات مالی در این بازار نظارت شود. مقابله با پولشویی و زمینه سازی برای قانون گذاری در این بازار مساله ای بسیار مهم است و تنها در این صورت است که سرمایه های موجود در بازار رمز ارزها را می توان سرمایه های سالم ارزیابی کرد.»

کد خبر: ۹۸٬۸۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha