۲۵ تیر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۹
مهارنقدینگی؛ مهمترین چالش دولت سیزدهم
عضو کمیسیون صنایع مجلس با بازار مطرح کرد

مهارنقدینگی؛ مهمترین چالش دولت سیزدهم

علی جدی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است مهم‌ترین چالش دولت سیزدهم معطوف به مهار نقدینگی در کشور است.

علی جدی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار،  با اشاره به مهمترین چالش‌های اقتصادی دولت سیزدهم گفت: مهم‌ترین چالش دولت سیزدهم معطوف به مهار نقدینگی در کشور است.

وی افزود: در حال حاضر حجم نقدینگی در کشور بسیار بالاست و پول در بازار بسیار زیاد است، این در حالی است که دولت خود پول ندارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت برای مدیریت بازار احتیاج به پول دارد،  بیان داشت: از این رو باید در بحث درآمدزایی برای دولت کار و اقدام شود، چه این درآمد از محل تولید و یا صادرات باشد لذا  باید این درآمد تامین شود.

این نماینده مجلس اظهارداشت: وقتی نامزد نزدیک به دولت در مناظرات می‌گوید ما در اردیبهشت ماه از تنخواه بانک مرکزی استفاده کردیم این محل اشکال است.

این نماینده مجلس با اشاره به راه‌های ایجاد درآمدزایی برای دولت بیان داشت: ایجاد درآمد در کشور ما به مراتب راحت‌تر از خیلی از کشورهای دیگر است لذا ما منابع معدنی بسیار زیادی داریم که باید مدنظر قرار گیرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه ما در حوزه پتروشیمی و نفت و گاز قوی هستیم، تاکید کرد: منتها ما تاکنون نتوانستیم این ظرفیت‌ها را احیا کنیم. در حوزه معادن علی ماشالله ظرفیت داریم که اگر واقعا به معادن توجه شود مشکلات در راستای تامین منابع دولت حل خواهد شد.

جدی تصریح کرد: ما در حال حاضر طرح اصلاح قانون معادن را در دستور کار کمیسیون صنایع و معادن داریم. طبق بررسی‌ها ما می‌توانیم ده‌ها برابر از محل معادن منایع کسب کنیم.

وی با بیان اینکه منابع درآمدی حاصل از معادن می‌تواند مشکل اشتغال در کشور را حل کند، تاکید کرد: دولت سیزدهم باید اولویت خود را برای درآمدزایی در کشور اختصاص دهد همچنین دولت باید تولید را تقویت کند و موانع پیش روی تولید را از میان بردارد. از این رو و در صورت رفع موانع تولید خود به خود صادرات صورت می‌گیرد و همه زنجیره‌ها تکمیل خواهد شد.

کد خبر: ۹۸٬۸۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha