۲۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۶
 قوانین مزاحم و دست و پاگیر تبدیل به بزرگترین مانع فعالیت تجار شده‌اند
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

قوانین مزاحم و دست و پاگیر تبدیل به بزرگترین مانع فعالیت تجار شده‌اند

مالکی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: خود تحریمی در ایران بیشتر از تحریم‌های ظالمانه آمریکا در ایران محدودیت ایجاد کرده است.

به گزارش بازار، فداحسین مالکی در نشست هماهنگی اکسپو افزود: خودتحریمی موجب شده ایران امروز کشورهای همسایه و بازارهای مرزی را از دست بدهد.

وی اضافه کرد: ایران پس از روسیه و چین بیشترین تعداد همسایه‌های مرزی را داراست، اما متاسفانه کمترین استفاده را از این همسایه‌ها برده است در حالی که کشورهای توسعه یافته یا در حال توسعه بیشترین استفاده‌های تجاری را می‌برند.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: قوانین مزاحم و دست و پاگیر تبدیل به بزرگترین مانع فعالیت تجار شده‌اند تا به اندازه قابل قبول نتوانیم از ظرفیت‌های کشور استفاده کنیم.

مالکی افزود: وزیران دولت برنامه‌ریزی دقیق ندارند و در تصمیم‌گیری‌های خود از کمترین تخصص‌ها استفاده می‌کنند یعنی بیشتر تصمیم‌های دولت برای بخش خصوصی به خصوص تولید و تجارت، سلیقه‌ای است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: در نشست‌هایی که با فعالان اقتصادی کشور امارات برگزار می‌شود، متوجه این هستیم که رغبت زیادی برای انجام فعالیت‌های تجاری در ایران دارند این در حالی‌است که وضع تجارت فعلی بسیار کمتر از ظرفیت‌های دو کشور است.

کد خبر: ۹۸٬۸۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha