۲۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۶
صدور مجوز ساخت ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه به بخش صنعت
مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی خبر داد

صدور مجوز ساخت ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه به بخش صنعت

طرزطلب، مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی ایران از صدور مجوز تولید ۱۰ هزار و ۵۳۶ مگاوات برق به مجموعه صنایع کشور خبر داد.

به گزارش بازار، محسن طرزطلب، با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود نیروگاه‌های جدید صنایع تا سه سال آینده راه‌اندازی شوند، افزود: از چند ماه قبل تاکنون مذاکراتی بین وزارت صنعت، معدن و تجارت با وزارت نیرو در جریان بود که بر اساس آن قرار شد وزارت صمت و واحدهای صنعتی برای سرمایه‌گذاری در بخش نیروگاه‌های حرارتی اقدام کنند که درخواست رسمی آن‌ها چهار روز قبل به دست ما رسید.

وی افزود: امروز مجوز ساخت این نیروگاه‌ها صادر شد تا بخش صنعت که بخش پرمصرف کشور است بتواند برای خود نیروگاه بسازد و ساخت ۱۰ هزار و ۵۳۶ مگاوات نیروگاه به بخش صنعت محول گردید.

مدیرعامل شرکت تولید برق حرارتی ایران از سرمایه‌گذاری ۶ میلیارد یورویی بخش صنعت در ساخت این نیروگاه‌ها توسط بخش صنعت خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌کنیم از زمان ساخت سه سال طول بکشد تا این نیروگاه‌های سیکل ترکیبی به بهره‌برداری برسد.

طرزطلب افزود: برای تشویق و مساعدت و همکاری با بخش صنعت و تسریع در این کار به وزارت صنعت و صنایع بزرگ اعلام کردیم آمادگی داریم واحدهای گازی را که در اختیار ماست در اختیار آن‌ها قرار دهیم تا با توجه به نگرانی بابت مصرف بالای گاز در این نیروگاهها، آن‌ها را به نیروگاه سیکل ترکیبی تبدیل کنند و همچنین اعلام آمادگی کردیم که زیرساخت‌هایی که مجوز ساخت آن‌ها را نیز قبلا اخذ کرده بودیم را در اختیار بخش صنعت قرار دهیم.

وی تصریح کرد: در هر دو روش بر اساس قوانین و مقررات موجود و از جمله قانون بودجه سال جاری می‌توانیم همکاری خوبی با بخش صنعت داشته باشیم.

طرزطلب همچنین پراکندگی نیروگاه‌های بخش صنعت را در اکثر استان‌های صنعتی جنوب غرب، شمال شرق، جنوب و شمال و مرکز کشور اعلام کرد و افزود: این ظرفیت بر اساس ۱۳ نقشه و پلان عملیاتی ایجاد می‌شود.

مدیرعامل شرکت تولید برق حرارتی ایران گفت: برای هر بخش صنعتی پر مصرف که درخواست مجوز تاسیس نیروگاه را به شرط تامین مالی توسط خود صنعت داشته باشد، ظرف کمتر از چند ساعت مجوز صادر می‌کنیم.

کد خبر: ۹۸٬۸۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha