۲۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۷
شنای خودروسازان خلاف جهت منافع مصرف کننده
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح کرد

شنای خودروسازان خلاف جهت منافع مصرف کننده

دهقانی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: نبود استراتژی مناسب برای تولید، تامین نیاز بازار و... موجب شده که سوداگران و خودروسازان ماهی مقصود خود را صید کنند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، الهویردی دهقانی درباره افزایش قیمت خودرو در بازار، گفت: اکنون عرضه و تقاضا خودرو با یکدیگر متناسب نبوده و واردات نیز ممنوع است، بنابراین کمبود عرضه، شرایط را برای سوءاستفاده سوداگران از وضعیت کنونی و افزایش قیمت‌ها فراهم کرده است.

نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی افزود: نبود استراتژی مناسب برای تولید، تامین نیاز بازار و...  موجب شده که سوداگران و خودروسازان ماهی مقصود خود را صید کنند و سودهای کلانی را به دست آورند.

وی با بیان اینکه به نظر می رسد در دولت فعلی نتوان به ساماندهی بازار خودرو دل بست، اضافه کرد: آقای رئیسی در صحبت های انتخاباتی خود نسبت به انحصار بازار خودرو اعتراض داشته و معتقد بود که علاوه بر حمایت از تولید داخل باید انحصار از بین رود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: دولت سیزدهم باید لایحه‌ای برای ساماندهی بازار و صنعت خودرو به مجلس ارائه دهد و در این لایحه مباحثی مانند تامین نیاز بازار، واردات خودرو، جایگزینی خودروهای فرسوده، رهایی از آلودگی زیست محیطی، به روز شدن خودرو ها و استفاده از انرژی پاک و... را مدنظر قرار دهد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: در این شرایط از یک سو می‌توان صنعت خودرو را ارتقا داد و از سوی دیگر خودروهای باکیفیت و باقیمت مناسب در اختیار مردم قرار داد و جامعه را از خرید خودروهای بی‌کیفیت و بنجُل با قیمت بهترین خودروهای دنیا نجات داد.

کد خبر: ۹۸٬۸۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha