۲۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۲
قانون مجلس بسترساز عرضه یک میلیون و ۳۰۰هزار واحد خانه خالی به بازار
عضو کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد

قانون مجلس بسترساز عرضه یک میلیون و ۳۰۰هزار واحد خانه خالی به بازار

شاکری، عضو کمیسیون عمران مجلس، گفت: هدف از قانون مجلس مبنی بر اخذ مالیات از خانه‌های خالی جلوگیری از احتکار واحدهای مسکونی است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، در خصوص اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی و شناسایی یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکونی خالی گفت:در مجلس یازدهم موضوع اخذ مالیات بر خانه‌های خالی به تصویب رسیده که با اجرای دقیق قانون، نتایج مثبتی در تعدیل بازار خواهد داشت.

قانون مالیات بر خانه‌های خالی لطمه‌ای به دارایی مردم وارد نمی‌کند
نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه هدف اصلی قانون مالیات بر خانه‌های خالی پایان بخشیدن به سوداگری و واسطه‌گری سودجویان در بازار مسکن است و به دارایی مردم لطمه‌ای وارد نمی‌کند، عنوان کرد: نباید اجازه به دهیم که سودجویان در اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی ابهامات بی‌مورد ایجاد کنند زیرا این قانون فشاری را بر مردم وارد نمی‌کند و به دنبال تبدیل شدن مسکن به کالایی در گردش و غیرقابل احتکار است.

وی افزود: نباید اجازه داد که افرادی با ساخت و احتکار مسکن به دنبال افزایش قیمت آن در سال‌های آینده باشند، عدم هماهنگی بین دستگاه‌های ذی‌ربط این قانون مانند وزارت راه و شهرسازی و سازمان امور مالیاتی وجود داشته که باید حل شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با اقدام مجلس و مصوبه جهش تولید مسکن سامانه املاک و مسکن از وزارت صنعت، معدن و تجارت به وزارت راه و شهرسازی سپرده شد، گفت: وزارت راه و شهرسازی سامانه املاک و مسکن را راه اندازی کرده است تا صاحبان املاک اطلاعات خود را در این سامانه ثبت کنند، بر اساس اعلام وزیر راه و شهرسازی تا کنون تعداد قابل توجهی خانه خالی با راه اندازی این سامانه شناسایی شده است.

شاکری با اشاره به اینکه اطلاعات واحدهای مسکونی خالی شناسایی شده به منظور اعمال قانون در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار گرفته شده است، ادامه داد: قانون مالیات بر خانه‌های خالی یکی از اضلاع مدیریت بازار مسکن است و می‌تواند نقش موثری بر تعادل بخشی این بازار داشته باشد.

هدف اخذ مالیات از خانه‌های خالی ایجاد درآمد بیشتر برای دولت نیست
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه هدف از اخذ مالیات از خانه‌های خالی، جلوگیری از احتکار واحد مسکونی است نه ایجاد درآمد جدید بیشتر برای دولت، عنوان کرد: در حال حاضر بانک‌ها تعداد بسیار زیادی واحد مسکونی دارند و به جای ارائه تسهیلات به مردم از محل منابع خود به صورت غیر قانونی اقدام به سرمایه‌گذاری در حوزه مسکن کرده‌اند.

وی با بیان اینکه  با اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی واحدهای مسکونی به چرخه بازار عرضه می‌شوند تا التهاب بازار مسکن فروکش کند، تصریح کرد: قانون مالیات بر عایدی سرمایه نیز به عنوان یکی دیگر از ابزارها از سرمایه‌ای شدن املاک جلوگیری می‌کند و در بسیاری از کشورهای دنیا اجرا شده است.

سالانه یک میلیون واحد مسکونی احداث شود
نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تا ۸ سال آینده باید سالانه حداقل یک میلیون واحد مسکونی احداث شود، گفت: اقدام دیگر کمیسیون عمران مجلس برای کنترل بازار مسکن پیگیری طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی به دو وزارتخانه مسکن و شهرسازی و حمل و نقل و لجستیک است.

وی با تاکید بر اینکه کمیسیون‌های عمران و اقتصادی مجلس بر اجرای صحیح، سریع و شفاف قانون مالیات بر خانه‌های خالی نظارت می کنند، عنوان کرد: کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی مجلس شورای اسلامی نیز در اقدامی ارزنده طی هفته جاری نشستی را به منظور بررسی عملکرد سامانه املاک و مسکن برگزار کرد. مجلس مسئولانه بر اجرای صحیح قوانین مصوب خود نظارت می‌کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در خصوص محل هزینه کرد درآمد ناشی از اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی، گفت: بر اساس قانون جهش تولید مسکن تمامی درآمدهای حوزه مسکن باید به صندوق تامین مسکن واریز شود تا بتوانیم برای احداث خانه، وام ارزان قیمت در اختیار مردم قرار دهیم.

کد خبر: ۹۸٬۸۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha