۲۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰
پرداخت وام قرض‌الحسنه برای بکارگیری مددجویان بهزیستی
رئیس سازمان بهزیستی خبر داد

پرداخت وام قرض‌الحسنه برای بکارگیری مددجویان بهزیستی

رئیس سازمان بهزیستی گفت: کارفرمایانی که مددجویان این سازمان را به کار گیرند، به ازای هر نفر ۱۰۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه دریافت می‌کنند.

به گزارش بازار، وحید قبادی دانا در حاشیه مراسم اهدای ۲۷ هزار ویلچر به معلولان مناطق کم برخوردار در جمع خبرنگاران افزود: با مصوبه مجلس و پیشنهاد دولت، در قانون بودجه امسال، تسهیلات اشتغال از بند ب تبصره ۱۶، برای مددجویان سازمان بهزیستی خواهیم داشت که ۱۰۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه برای اشتغال‌های جدید تعلق خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه بیش از یک میلیون و ۵۵۰ هزار نفر از افراد دارای معلولیت در سازمان بهزیستی دارای پرونده هستند گفت:تا کنون افرادی که دچار مشکل بودند به ادارات بهزیستی شهرستان‌ها مراجعه کرده و پرونده خود را ثبت کردند.

قبادی دانا افزود: با ایجاد مراکز خدمات بهزیستی در دو هزار و ۵۲۷ محله در سراسر کشور، در فاز بعدی به دنبال شناسایی دقیق نیازمندان خواهیم بود یعنی مددکاران در مراکز خدمات بهزیستی تحت عنوان مثبت زندگی، در محلات، به خانواده‌هایی که دارای معلولیت هستند و می‌توانند تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار گیرند، ولی تاکنون اقدامی نکرده‌اند، کمک می‌کنند تا تحت پوشش قرار گیرند.

وی با بیان اینکه برخی از این معلولان دارای مشکلاتی از جمله اشتغال یا تحصیل هستند گفت: به عنوان مثال در حال حاضر ۲۲ هزار نفر از افراد معلول و جامعه هدف سازمان، دانشجو هستند و هر ترم کل هزینه تحصیل آنان از سوی این سازمان پرداخت می‌شود.

قبادی افزود: برای بیش از ۲ هزار نفر از دانشجویانی که در دانشگاه‌های دولتی تحصیل می‌کنند، کمک هزینه تشویقی پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان بهزیستی در خصوص وسایل و تجهیزات توانبخشی گفت: با توجه به افزایش نرخ ارز، افراد دارای معلولیت، چه افرادی که از سمعک استفاده می‌کنند و چه نابینا هستند و از نوت تیکر استفاده می‌کنند و یا معلولان جسمی حرکتی که از واکر، عصا و ویلچر استفاده می‌کنند، کمک هزینه‌هایی که سازمان بهزیستی به آن‌ها پرداخت می‌کرد کفاف هزینه‌هایشان را نمی‌دهد.

قبادی دانا گفت: با همکاری ستاد اجرائی فرمان امام، ۲۷ هزار ویلچر برای معلولان جسمی و حرکتی که توان مالی ندارند تامین خواهد شد.

وی افزود: با توجه به استهلاک این وسایل یا مناسب نبودن محل زندگی یا معابر، این تجهیزات دچار مشکل و شکستگی می‌شوند و به‌طور مرتب باید تعمیر شوند.

قبادی گفت: برای داشتن آمار دقیق خانه به خانه، مراکز مثبت زندگی و خدمات بهزیستی که در محله‌ها تشکیل شده، آمار دقیق معلولان را استخراج می‌کنند.

رئیس سازمان بهزیستی افزود: هم اکنون هر مرکز مثبت زندگی ۴۵۰ خانوار مستمری بگیر بهزیستی را تحت پوشش دارد و در سه ماه اخیر به بیش از ۹۰۰ هزار خانوار رسیدگی شده که بی سابقه بوده است.

قبادی دانا شعار امسال سازمان بهزیستی و در گام دوم انقلاب را هوشمندسازی، محله محوری و سلامت اجتماعی در بستر خانواده بیان کرد و گفت: امیدوارم بتوانیم به نحو شایسته به این شعار عمل کنیم.

کد خبر: ۹۸٬۷۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha