۲۳ تیر ۱۴۰۰ - ۰۴:۵۴
شیرون گران‌تر از گذشته با تولید محدود
بوگاتی ۶۰ دستگاه هایپر کار تولید می‌کند

شیرون گران‌تر از گذشته با تولید محدود

بوگانی محصولی ویژه به نام سوپراسپرت شیرون را به تازگی معرفی کرده که ۱۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۴۰ کیلومتر سرعت دارد.

بازار؛ گروه خودرو: بوگاتی خودروساز دو ملیتی و شاهکار مهندسی آلمانی-فرانسوی است که تاکنون هیچ خودروی مقام سرعت آن را تصاحب نکرده است. این هایپرکار دو ملیتی در سال ۲۰۱۶ محصول شیرون را برای جانشینی ویرون انتخاب کرد. در آن سال برنامه تولید ۲۷۰ دستگاهی از این خودرو افسانه‌ای ارائه شده بود. هرچند که نسخه‌های خاص از این هایپرکار فرانسوی عرضه بازار شده و خاص‌ترین مدل آن سوپراسپرت ۳۰۰ پلاس بود.

به تازگی این خودروساز مشهور سوپر اسپرت خاص خود را به نام شیرون سوپراسپرت معرفی کرد. بر اساس آنچه بوگاتی اعلام می‌کند این یکی از خاص‌ترین شیرون‌های ساخته شده است

به تازگی این خودروساز مشهور سوپر اسپرت خاص خود را به نام شیرون سوپراسپرت معرفی کرد. بر اساس آنچه بوگاتی اعلام می‌کند این یکی از خاص‌ترین شیرون‌های ساخته شده است. تفاوت چندان زیادی در ظاهر این هایپرکار با سایر نسخه‌های این کوپه باعملکرد بالا وجود ندارد. اما مدل اسطوره EB۱۱۰ برای الگوبرداری طراحی این مدل استفاده شده است. همچنان ظاهر شیرون سوپراسپرت عضلانی و تنومند است که فرم خاص کشیده بودن عقب همانند ایده‌آل ترین شکل آیرودینامیک (قطره برگردان مشهور آیرودینامیک) حفظ شده است.

شیرون گران‌تر از گذشته با تولید محدود


تغییراتی که در ظاهر شیرون سوپراسپرت بسیار خودنمایی می‌کند، حفره‌های به وجود آمده روی گل‌گیرهای جلو و ورودی هوا در بخش جلوی درها است. این طراحی در آیرودینامیک خودرو تاثیر مثبتی دارد. از دیگر تغییرات ظاهری شیرون سوپراسپرت رینگ‌های فورج شده پنج پره Y شکل آن است که جذابیت خاصی را به این هایپرکار بخشیده است.

مهندسان بوگاتی تمام تلاش خود را کرده‌اند تا آیرودینامیک این خودرو را به بهترین شکل ممکن حفظ کنند. زیرا با خط برجسته روی سقف که تا عقب خودرو امتداد یافته به خوبی جریان هوا را عبور و مانع ایجاد جریان‌های گردابی در این بخش می‌شود.

شیرون گران‌تر از گذشته با تولید محدود


اسپویلر عقب به صورت فعال طراحی شده که در بالاترین سطح تنظیم خود قرار گرفته تا نیروی برآ (پارامتر آیرودینامیکی) را کنترل و ضریب درگ پایین‌تری را ایجاد کند. آنچه که محاسبات شما را دگرگون می‌سازد، میزان راحتی بالا این هایپرکار فرانسوی است. اگرچه شیرون یک خودرو به تمام معنا اسپرت است و سواری باکیفیت و نرم هیچ معنای در اسپرت بودن ندارد. اما مهندسان بوگاتی تمام محاسبات را با تعادل‌سازی فیزیک دگرگون کرده‌اند.

استفاده از صندلی‌های راحت با روکش چرم و متریال فوق باکیفیت سبب می‌شود تا شما در زمان قرارگیری در پشت فرمان شیرون سوپراسپرت احساس خاصی از قرارگیری در پشت فرمان آن داشته باشید. نسخه سوپراسپرت ۳۰۰ پلاس به معنای واقعی یک خودرو افسارگیسخته بود که هیچ امکاناتی را در اختیار شما نمی‌گذاشت. اما سوپراسپرت در کنار امکانات ویژه و کابین فوق لوکس لذت سواری یک خودرو فوق‌العاده را به شما خواهد داد.

شیرون گران‌تر از گذشته با تولید محدود

موتور هشت لیتری ۱۶ سیلندر W شکل کماکان زیر ظاهر تهاجمی این هایپرکار خودنمایی می‌کند که حداکثر  ۱۶۰۰ اسب‌بخار قدرت و  ۱۶۰۰ نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند


زیرا صندلی‌های به گونه‌ای طراحی شده که طبق گفته بوگاتی در رانندگی‌های بلندمدت میزان راحتی بالاتری را برای سرنشینان به وجود خواهد آورد. جذاب‌ترین بخش شیرون سوپراسپرت قلب تپنده قدرتمند آن است. موتور هشت لیتری ۱۶ سیلندر W شکل کماکان زیر ظاهر تهاجمی این هایپرکار خودنمایی می‌کند. این پیشرانه مزین شده به تکنولوژی تویین توربوشارژ و اندکی تغییرات در طراحی توربوشارژها برای افزایش بوست و در نهایت راندمان موتور به افزایش ۱۰۰ اسب‌بخاری منتج شده است.

این موتور حجیم حداکثر ۱۶۰۰ اسب‌بخار قدرت و حداکثر ۱۶۰۰ نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند. طبق آنچه بوگاتی اعلام کرده از پمپ روغن جدید برای افزایش دبی و راندمان استفاده شده تا قطعات دوار را در راستای روانکاری بهبود بخشد. این اویل پمپ جدید در دورهای بالا نیز با افزایش دبی منجربه کاهش اصطکاک میان قطعات می‌شود. به طوری که استهلاک قطعات متحرک مانند پیستون را با طراحی پاشش روغن به کمترین میزان خود رسانده تا نیروگاه عظیم ۱۶ سیلندر آن از کمترین اصطکاک برخوردار باشد.

شیرون گران‌تر از گذشته با تولید محدود

نکته قابل توجه در تولید این خودرو قیمت ۳.۲ میلیون یورو تعیین شده که از ماه میلادی آینده فروش این سوپر اسپرت میلیونی آغاز و در خیابان‌ها حضور خواهد داشت


همچنان گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه اتوماتیک وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌ها را برعهده دارد. بخش هیدرولیکی این گیربکس نیز همانند اویل پمپ جدید موتور دستخوش تغییرات قرار گرفته است. به طوری که با بهینه‌سازی صفحات داخلی و کلاچ‌ها و استفاده از تورک کانورتور انتقال قدرت را بهبود و به تسریع تعویض دنده‌ها می‌انجامد. بر این اساس تنها کافی است که پدال گاز را تا انتها فشار دهید و شتاب ثانویه فوق العاده صفر تا ۲۰۰ کیلومتر برساعت را در ۵.۸ ثانیه تجربه کنید.

برای رسیدن به سرعت ۳۰۰ کیلومتر برساعت نیز تنها ۱۲.۱ ثانیه زمان نیاز است که حداکثر سرعت اعلام شده برای این هایپرکار فرانسوی ۴۴۰ کیلومتر برساعت است. اگرچه شیرون سوپراسپرت قادر به شکستن رکورد همتای سرسخت سوئدی خود یعنی کونیگزگ آگرا RS نیست، اما مهندسان بوگاتی با استفاده از تایرهای سفارشی میشلن و سیستم فوق هوشمند کمربند ایمنی و فعال‌سازی تعلیق ایمنی در هنگام رسیدن سرعت به مرز ۳۰۰ کیلومتر برساعت و بالاتر به طور شگفت انگیزی از شما محافظت خواهد کرد.

به گونه‌ی که سیستم مکانیزم کمربند ایمنی شما را به داخل صندلی با فشار بسیار کم قرار می‌دهد و از به وجود آمدن شتاب منفی بر بدن جلوگیری می‌کند. بوگاتی این نسخه از شیرون را تنها در ۶۰ دستگاه به تولید می‌رساند. این به معنای تولید دو برابری نسخه ۳۰۰ پلاس است. نکته قابل توجه در تولید این خودرو قیمت ۳.۲ میلیون یورو تعیین شده که از ماه میلادی آینده فروش این سوپر اسپرت میلیونی آغاز و در خیابان‌ها حضور خواهد داشت.

کد خبر: ۹۸٬۷۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha