۲۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۱
بهره برداری ۶۷ طرح تولیدی و صنعتی به ارزش ۴۱۸ میلیارد تومان در همدان
با حضور مسئولان کشوری و استانی صورت گرفت؛

بهره برداری ۶۷ طرح تولیدی و صنعتی به ارزش ۴۱۸ میلیارد تومان در همدان

همدان - طی مراسمی با حضور مسئولان کشوری و استانی ۶۷ طرح تولیدی و صنعتی به ارزش ۴۱۸ میلیارد تومان با اشتغالزایی برای ۷۴۹ نفر در استان همدان به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار بازار؛ آیین افتتاح طرح‌های تولیدی و صنعتی استان همدان ظهر سه شنبه با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور و قائم مقام ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور، استاندار همدان، نماینده مردم همدان و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، معاونان استاندار، فرمانداران و برخی مدیران استانی و شهرستانی برگزار شد.

در این مراسم ۶۷ طرح تولیدی و صنعتی به ارزش ۴۱۸ میلیارد تومان در استان همدان بهره برداری شد که بنا بر گفته مسئولان طرح های افتتاح شده برای ۷۴۹ نفر اشتغالزایی به همراه خواهد داشت.

از میان طرح های بخش کشاورزی سردخانه پنج هزار تُنی دشت بوران(برادران رضایی) به نمایندگی از ۲۵ طرح بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی افتتاح و تقدیم جامعه کشاورزی استان همدان شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان در این آیین گفت: استان همدان قطب تولید سیب زمینی است و توسعه سردخانه ها برای نگهداری اصولی این محصول بسیار ضروری است.

ظاهر پورمجاهد بابیان اینکه از مجموع طرح ها ۱۶ پروژه در بخش صنعتی است که با ورود این طرحها به چرخه تولید برای ۴۶۶ نفر شغل ایجاد شده است، گفت: برای بهره برداری از واحدهای صنعتی ۲۰۴ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

پورمجاهد افزود: این صنایع در زمینه تولید آجرفشاری، پودر کربنات کلسیم. تولید ورق پی وی سی، تولید داروی مسکن، چینی آلات بهداشتی و تیرچه فولادی و برخی محصولات دیگر فعالیت دارند.

کارخانه آرد اطمینان بعد از هشت سال رکود با اشتغال ۳۷ نفر احیا و دوباره به چرخه تولید بازگشت

پورمجاهد بااشاره به اینکه کارخانه آرد اطمینان بعد از هشت سال رکود با اشتغال ۳۷ نفر احیا و دوباره به چرخه تولید بازگشت؛ ادامه داد: از مجموع طرحها ۲۶ پروژه در زمینه تامین زیرساخت های عمرانی در شهرک های صنعتی استان است که امروز به بهره برداری رسید ضمن اینکه ۷۰ میلیارد تومان صرف اجرای این زیرساخت ها شده که آماده استقرار صنایع جدید است.

بهره برداری ۶۷ طرح تولیدی و صنعتی به ارزش ۴۱۸ میلیارد تومان در همدان

وی با تاکید بر اینکه این طرحها اکنون مراحل نهایی را می گذرانند و تا پایان شهریور بهره برداری می شوند؛ افزود: طی سه سال ۹۸ تا ۱۴۰۰ سند بالادستی استان تدوین و بر این اساس مدیران طرحهای خود را اجرا می کنند.

پورمجاهد اضافه کرد: در حوزه صنعتی طرحهای خوبی در سند توسعه استان طراحی شده که به مرور وارد چرخه تولید می شود ضمن اینکه در حوزه صنعتی نیز طرحهای بسیاری احداث شده که برخی از آنها اکنون در حال تولید هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با تاکید بر اینکه بهره برداری از این واحدها تغییر و تحول عمیقی در عرصه اقتصادی استان به وجود می آورد، گفت: تلاش ها بر توسعه استان همدان متمرکز شده است.

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با بیان اینکه استان همدان با وحدت و همدلی در مسیر پیشرفت است و هر روز کارهای خوبی در استان همدان انجام می شود، گفت: ۲۰۰میلیارد تومان اعتبار به تجهیز بیمارستان اکباتان  اختصاص داده شد.

منطقه ویژه مبتنی بر فناوری‌های برتر استان همدان ۵۰ هکتار وسعت دارد که ۵۰۰ هکتار دیگر نیز به وسعت آن افزوده خواهد شد

حمیدرضا حاجی بابایی همدان را قطب فناوری های برتر اعلام کرد و با یاد آوری اینکه اقدامات خوبی در منطقه ویژه اقتصادی جهان آباد و همچنین منطقه مبتنی بر فناوری‌های برتر استان انجام شده که با بهره برداری از آن‌ها ظرفیت صنعتی، تولیدی و اقتصادی استان همدان دو برابر می‌شود؛ افزود: منطقه ویژه مبتنی بر فناوری‌های برتر استان همدان ۵۰ هکتار وسعت دارد که ۵۰۰ هکتار دیگر نیز به وسعت آن افزوده خواهد شد.

وی گفت: امروز، افتتاح پروژه‌های مختلف در استان همدان با اعتبار بیش از ۴۱۹میلیارد تومان و ایجاد اشتغال برای ۷۴۹نفر اقدامی ارزشمند و قابل تقدیر خواهد بود.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی به بهره برداری از ۲۶ پروژه در شهرک‌های صنعتی استان همدان با ۷۰ میلیارد تومان اعتبار و اشتغالزایی ۵۰ نفر اشاره و عنوان کرد: این پروژه ها در دسته طرح های بزرگ و ملی استانی نیستند اما به گردش چرخه صنعت استان همدان کمک خواهند کرد.

بهره برداری ۶۷ طرح تولیدی و صنعتی به ارزش ۴۱۸ میلیارد تومان در همدان

رئیس مجمع نمایندگان استان همدان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با بیان اینکه با توجه به ماه‌ها و روزهای پایانی دولت در استان همدان سرعت پیگیری طرح‌ها، پروژه‌ها و مطالبات مردم بیش از گذشته شده است، گفت: باید دنبال بهانه‌ای برای خدمت به مردم باشیم.

ایجاد امید و انگیزه در جامعه بدون حاشیه‌سازی امکان‌پذیر است که در استان همدان حاشیه‌سازی‌ها جایی ندارند

حجت الاسلام احد آزادیخواه با تاکید بر اینکه ایجاد امید و انگیزه در جامعه بدون حاشیه‌سازی امکان‌پذیر است که در استان همدان حاشیه‌سازی‌ها جایی ندارند، افزود: اقدامات و طرح‌هایی در استان همدان انجام شده که باید اطلاع‌رسانی شوند و مردم را در جریان آن قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه منطقه ویژه اقتصادی سامن در دست اقدام و تمام ظرفیت استان درگیر توسعه، پیشرفت و ارائه خدمات به مردم استان است، افزود: وحدت و همدلی استان همدان را در مسر توسعه قرار می دهد.

استاندار همدان نی در این مراسم با اشاره به تدوین سند سه ساله توسعه استان همدان گفت: در این برنامه مسیر توسعه تمام شهرستان ها مشخص شده تا هیچ مدیری اسیر روزمرگی نشود.

سیدسعید شاهرخی با تاکید بر اینکه بهره برداری از ۲۰۰ پروژه در برنامه ۱۰۰ روزه استان همدان طراحی شد که با افتتاح این پروژه ها زمینه مناسب برای کار و فعالیت دولت جدید در استان همدان فراهم می شود، افزود: طرح‌های بی شماری در استان همدان به مرحله نهایی ساخت و ساز رسیده اند اما طرحهایی برای افتتاح برگزیده شده که قابل استفاده برای مردم استان باشد.

استاندار همدان گفت: این طرحها در یک برنامه ۱۰۰ روزه در شهرستان های مختلف به بهره برداری می رسد که در هفته های گذشته بخشی از آنها افتتاح شد و مابقی در حال انجام است ضمن اینکه از سال گذشته تاکنون ۱۲۰ واحد تعطیل و راکد احیا شد و مجدد به چرخه تولید و فعالیت بازگشت.

یک هزار و ۷۹۳ واحد تولیدی کشور در تملک بانک‌ها قرار دارد
معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور نیز با بیان اینکه یک هزار و ۷۹۳ واحد تولیدی کشور در تملک بانک‌ها قرار دارد، گفت: بانک مرکزی باید این واحدها را تا پایان کار دولت فعلی تعیین تکلیف کند ضمن اینکه این واحدها توسط ۱۶ بانک کشور تملک شده اند که ۴۲درصد آنها فعال و مابقی غیرفعال هستند.

بابک دین پرست به وجود ۷۶ هزار و ۸۳۵ طرح نیمه تمام در کشور اشاره کرد و بابیان اینکه این طرح‌ها در حوزه های صنعت و معدن، نیازمند تامین اعتبار هستند؛ گفت: فعالسازی این واحدها باید به صورت جدی دنبال شود.

معاون وزیر کشور به موضوع افزایش حامل‌های انرژی واحدهای صنعتی و تولیدی نیز اشاره کرد و با بیان اینکه افزایش بهای برق و گاز پشتوانه قانونی مجلس را دارد اما با این وجود پیگیر آن هستیم تا تبعیض مثبتی بین بخش تولید و سایر بخش‌ها به وجود بیاید، اضافه کرد: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید قوی ترین ساختار را از نظر اجرایی و تضمینی دارد و مصوبات آن در راستای حمایت از بخش تولید بسیار نافذ است.

کد خبر: ۹۸٬۷۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha