۲۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۰
درباره خاموشی‌های اخیر گزارش اولیه داده شده است
سخنگوی قوه قضاییه:

درباره خاموشی‌های اخیر گزارش اولیه داده شده است

اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه گفت: گزارش اولیه درباره خاموشی‌های اخیر به سازمان بازرسی و دادستانی کل کشور ارائه شده است.

به گزارش بازار، غلامحسین اسماعیلی در نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگاری افزود: با بروز این حوادث (خاموشی‌های اخیر) رئیس قوه قضاییه دستور دادند موضوع پیگیری شود که در درون حوزه سازمان بازرسی کل کشور و دادستانی کل دستور رسیدگی دادند که بعد از رسیدگی و پیگیری‌ها، دادستانی و سازمان بارزسی گزارش اولیه خود را ارائه دادند و این گزارش اولیه و مقدماتی است و هنوز به محورهای خاموشی‌ها اشاره نشده است.

وی گفت: احداث نیروگاه‌ها جزء پیش بینی‌های مورد نیاز بود که در بررسی‌ها این تکالیف به صورت کامل انجام نشده است ضمن اینکه در بحث خاموشی‌ها خشکسالی نیز مطرح شده است که امر قابل پیش بینی بود و باید قبل از بروز خشکسالی پیش بینی لازم صورت می‌گرفت و جایگزینی‌های مناسبی انجام می‌شد و یا در بحث اورهال کردن برخی نیروگاه‌ها از قبل پیش بینی می‌شد.

اسماعیلی افزود: همچنین در گزارش‌ها، مصارف زیاد خانگی در فصل گرما مطرح شده است که البته همان طور که گفتم این گزارش‌ها نهایی نیست.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: در بحث اینکه چقدر از این عوامل عمدی و چقدر سهم نهادی است هنوز مشخص نشده است و در ادامه بررسی‌ها، سازمان بازرسی کل کشور و دادستانی به آن خواهند پرداخت.

کد خبر: ۹۸٬۷۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha