۲۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۱
 ۲هزار میلیارد تومان یارانه نان به مازندران تخصیص می‌یابد
مدیرکل غله مازندران:

۲هزار میلیارد تومان یارانه نان به مازندران تخصیص می‌یابد

ساری- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران میزان یارانه تخصیصی نان را در استان دو هزار میلیارد تومان طی سال جاری ذکر کرد.

به گزارش بازار به نقل از غله مازندران، عباسعلی وفائی نژاد با مهم و استراتژیک خواندن تامین گندم، آرد و نان در خدمات رسانی به شهروندان استان بیان کرد: میزان حمایت دولت در بخش یارانه نان در استان مازندران دو هزار میلیارد تومان در سال است.

وی با بیان اینکه ماهانه بیش از ۱۶۵ میلیارد تومان یارانه به بخش نان اختصاص می یابد، تصریح کرد: همه دستگاه های متولی در نظارت و استفاده مطلوب و بهره مندی شهروندان از خدمات دهی و جلوگیری از سوء استفاده افراد فرصت طلب از یارانه موجود مکلف هستند و اهتمام ویژه همه بخش ها در نظارت بر فرایند و چرخه خرید تا تبدیل و تهیه نان را امری اجتناب ناپذیر خواند.

دبیر کارگروه آرد و نان مازندران با بیان اینکه از سال ۱۳۹۲ تاکنون علیرغم رشد چندین برابری قیمت خرید تضمینی گندم، قیمت فروش گندم به کارخانجات ثابت نگه داشته شده تا حداقل تغییرات را در قیمت نان شاهد باشیم عنوان کرد: در طول یک‌سال گذشته درخواست‌های مکرری از اتحادیه ها و تشکل های صنفی مبنی بر تغییر و اصلاح و به عبارتی واقعی شدن قیمت ها را داشتیم که مراتب به کمیته های تخصصی ارسال گردیده است تا پس از بررسی و آنالیز قیمت تمام شده جمع بندی به کارگروه استان جهت تصمیم گیری ارسال شود.

وفائی نژاد تصریح کرد: حدود ۲۵ درصد قیمت نان مربوط به قیمت آرد است.

وی با بیان اینکه ۱۶ مولفه در قیمت نان تاثیرگذار است، اظهار داشت: این ۱۶ آیتم در افزایش خدمات مربوط به نان نقش به سزایی دارد و صرفه و توجیه اقتصادی نانوایان را تحت شعاع قرار می دهد.

کد خبر: ۹۸٬۷۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha