۲۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵
ماهانه ۱۷۰ میلیارد ریال حقوق و مستمری بازنشستگان در اردبیل پرداخت می‌شود
مدیرکل تأمین اجتماعی اردبیل:

ماهانه ۱۷۰ میلیارد ریال حقوق و مستمری بازنشستگان در اردبیل پرداخت می‌شود

اردبیل- شیرزاد، مدیرکل تأمین اجتماعی اردبیل گفت: ماهانه در استان ۱۷۰ میلیارد ریال حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران توسط تأمین اجتماعی پرداخت می‌شود.

افشین شیرزاد در گفت‌و گو با بازار، اظهار کرد: سازمان تأمین اجتماعی در استان اردبیل با ۳۵۰ نفر پرسنل در بیش از ۱۰ شعبه در شهرستان‌های مختلف به جامعه هدف که نیمی از جمعیت استان اردبیل را شامل می‌شود، ارائه خدمات انجام می‌دهند.

وی تصریح کرد: در سطح استان ۲۰۰ هزار نفر بیمه‌ شده اصلی و ۳۵۰ هزار نفر بیمه شده تبعه داریم و در کنار آن ۳۶۰ هزار نفر بازنشسته و مستمری‌بگیر از خدمات تأمین اجتماعی بهره‌مند هستند.

مدیرکل تأمین اجتماعی اردبیل تنوع خدمات ارائه شده به جامعه کارگری، کارفرمایی، بازنشستگان و مستمری‌بگیران را یادآور شد و گفت: تمام تلاش ما بر این است تا با حفظ و صیانت از منابع سازمان که بیت‌المال است، ‌ بتوانیم خدماتی مناسب به جامعه هدف ارائه کرده و رضایت ارباب رجوع را فراهم کنیم.

ارائه ۳۰ خدمت غیرحضوری با اجرای طرح ۳۰۷۰
شیرزاد به اجرای موفق طرح ۳۰۷۰ در سطح استان اشاره کرد و افزود: در قالب این طرح سازمان تأمین اجتماعی ۳۰ خدمت غیرحضوری به هموطنان و بیمه‌شدگان ارائه می‌کند تا از ۷۰ میلیون بار مراجعه به شعب تأمین اجتماعی کاسته شود.

وی اجرای این طرح را شروع نهضت آی. تی در سازمان تأمین اجتماعی برشمرد و خاطر نشان کرد: این ۳۰ نوع خدمات که عمدتا منجر به تردد بسیار زیاد بیمه‌شدگان و بازنشستگان به شعبات تأمین اجتماعی می‌شد، در ماه‌های اخیر به حداقل رسیده و رضایت جامعه هدف تأمین اجتماعی فراهم شده است.

شیرزاد نمونه این خدمات را پرداخت هدیه ازدواج، مفاسا حساب کارفرمایان، پوشش بیمه اختیاری متقاضیان و برقراری بیمه افراد تبعی در بخش‌های مختلف اعلام کرد و ادامه داد: ما در استان اردبیل این ۳۰ خدمت را به اشکال مختلف به مردم معرفی کردیم و اخیرا نیز در قالب بروشوری سعی کردیم تا خدمات ارائه شده در قالب این طرح را به گروه‌های مختلف معرفی کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران با مراجعه به سایت سازمان می‌توانند در جریان جزئیات این ۳۰ خدمات غیرحضوری قرار گرفته و بدون مراجعه حضوری خدمات متنوعی را دریافت کنند.

شیرزاد بیان کرد: جامعه هدف سازمان تأمین اجتماعی با برقراری تماس با شماره ۱۴۲۰ می‌توانند در جریان روند خدمت‌رسانی به شکل مطلوب و شایسته نیز قرار گیرند.

بر اساس قانون برنامه پنجم و ششم توسعه اجرای طرح متناسب‌سازی حقوق هدف‌گذاری شده بود
وی به متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: بر اساس قانون برنامه پنجم و ششم توسعه اجرای طرح متناسب‌سازی حقوق هدف‌گذاری شده بود اما از سال ۹۹ اجرای این طرح را شاهد هستیم.

شیرزاد در ادامه سخنان خود اظهار کرد: در مرحله اول با افزایش حقوق بازنشستگان که حداقل مبالغ را دریافت می‌کردند، رقم پرداختی به آنها تا دو میلیون و ۷۰۰ هزار تومان افزایش یافت و در سال جاری نیز در مرحله دوم اجرای این طرح پرداختی‌ها از دو میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به بیش از چهار میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسیده است.

وی تصریح کرد: ما در حال حاضر در استان اردبیل ماهانه ۱۷۰ میلیارد ریال حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران را متناسب با همسان‌سازی پرداخت می‌کنیم و امیدواریم همچنان با این اقدامات رضایت بیمه‌شدگان فراهم آید.

مدیرکل تأمین اجتماعی  اردبیل به بدهی برخی از شرکت‌ها، ‌ نهادها و دستگاه‌های اجرایی از بابت پرداختی بیمه کارکنان و کارگران اشاره کرد و افزود: بدهی برخی از این شرکت‌ها، نهادها و دستگاه‌های خدمات‌رسان افزایش یافته که امیدواریم با تقسیط و پرداخت به موقع برای تأمین اجتماعی استان امکان ارائه خدمات مطلوب‌تر فراهم آید.

کد خبر: ۹۸٬۶۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha