۲۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۴
کاهش ۲۳ درصدی واردات محصولات کشاورزی از مراکز قرنطینه هرمزگان
رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان خبرداد؛

کاهش ۲۳ درصدی واردات محصولات کشاورزی از مراکز قرنطینه هرمزگان

بندرعباس- رئیس سازمان جهاد کشاوزی هرمزگان گفت: واردات محصولات از مراکز قرنطینه هرمزگان از ۵۸۰ هزار تن به ۴۴۶ هزارتن رسیده که با کاهش ۲۳ درصدی مواجه هستیم.

 به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، علی باقرزاده همائی بیان کرد: صادرات محصولات کشاورزی در مراکز قرنطینه استان هرمزگان،   در سه ماهه نخست سال ۱۳۹۹ به میزان ۳۷۱ هزارتن بود که با رشد ۷۶ درصدی نسبت به سال قبل به  بیش از ۲۱۰ هزار تن در سال ۱۴۰۰  رسیده است.

وی افزود: بیشترین میزان صادرات نیز به ترتیب مربوط به سه محصول هندوانه، گوجه فرنگی و سیب درختی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان ادامه داد: در حوزه  واردات محصولات از این مراکز از ۵۸۰ هزارتن به ۴۴۶ هزارتن رسیده که با کاهش ۲۳ درصدی مواجه هستیم.

باقرزاده همایی تصریح کرد: در شرایط کنونی کشور که اپیدمی بیماری کرونا ویروس وجود دارد، تمام همکاران ما شبانه روز تلاش می کنند تا در این شرایط سخت به اقتصاد کشور و رفع نیازهای اساسی کشور در حوزه واردات و صادرات و ترانزیت کمک کنند.

وی در ادامه همچنین از لزوم همگرایی سایر نهادها به منظور مدیریت عوامل خطرزای گیاهی خبر داد و خاطرنشان کرد: اجرای ضوابط قرنطینه ای به منظور جلوگیری از ورود عوامل خسارتزای گیاهی به درون کشور و همچنین صدور گواهی بهداشت نباتی برای محصولات صادراتی به جد در مراکز قرنطیه گیاهی بنادربه ویژه شهیدرجایی و باهنر دنبال می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان در ادامه بیان کرد: در ترانزیت محصولات کشاورزی در سه ماهه نخست سال جاری ۲۰۷ هزارتن محصول مجوز گرفته اند که نسبت به سال گذشته که ۸۹ هزارتن بوده است ۱۳۲ درصد افزایش داشته است.

باقرزاده همایی ابراز کرد: مراکز قرنطینه ای سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان مستقر در بنادر شهید رجایی، شهیدباهنر، بندر لنگه، جاسک، میناب و سیریک بر محموله های صادراتی و وارداتی محصولات کشاورزی نظارت دارند.

وی عنوان کرد: با همدلی و هماهنگی بیشتر و با توجه به نقش فعال تشکل ها و تعاونی ها برای ایجاد زیرساخت‌های بخش خصوصی شاهد توسعه صادرات در بخش کشاورزی خواهیم بود. وی ساماندهی کشاورزان در تشکل های کشاورزی و تقویت تشکل ها را نیز بهترین روش برای تقویت و توسعه صادرات بخش کشاورزی دانست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان به مواردی که می تواند در صادرات حایز اهمیت باشد اشاره کرد و گفت: دراین خصوص، فراهم کردن بستر لازم برای احداث سردخانه ها و ارایه مشاوره فنی به تولید کنندگان، بهره برداران و کشاورزان نیز از جمله اقداماتی است که سازمان برای صادرات محصولات کشاورزی انجام داده است.

کد خبر: ۹۸٬۶۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha