۲۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵
تحویل یک میلیون و ۲۰۰ هزار دُز واکسن «برکت» از هفته اول مرداد
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خبر داد

تحویل یک میلیون و ۲۰۰ هزار دُز واکسن «برکت» از هفته اول مرداد

مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) از تحویل یک میلیون و ۲۰۰ هزار دُز واکسن برکت از هفته نخست مرداد ۱۴۰۰ به صورت هفتگی و به طور مستمر خبر داد.

به گزارش بازار، محمد مخبر در حاشیه انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و سازمان بهزیستی برای اهدای ۲۷ هزار ویلچر به معلولان مناطق کم برخوردار در جمع خبرنگاران گفت: خط دوم تولید واکسن برکت رو به اتمام است و از اواخر هفته دوم مرداد به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: با بهره برداری از خط دوم، دو میلیون دُز واکسن تولید خواهد شد که واگذاری آن دو هفته بعد از بهره‌برداری آغاز می‌شود.

مخبر با اشاره به اظهارات خود در گذشته مبنی بر تولید ۵۰ میلیون واکسن تا پایان شهریور گفت: با وجود تاخیری که در ابتدا اتفاق افتاد امیدواریم این قول خدشه‌دار نشود.

وی با بیان اینکه واکسن برکت یک هفته است که در سبد تزریق کشور قرار گرفته است، افزود: براساس جدولی که داشتیم قرار بود در خرداد سه میلیون دُز واکسن تولید شود، اما مجوز واکسیناسیون عمومی که مقرر بود اواخر فروردین یا اوایل اردیبهشت صادر شود، ۲۵ خرداد صادر شد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: باوجود این تاخیر در کمتر از یکماه سه میلیون دُز واکسن تولید کردیم که ۷۰۰ هزار دُز واکسن تحویل شده و ظرف سه چهار روز آینده بیش از ۲۰۰ هزار دُز واکسن تحویل می‌شود.

کد خبر: ۹۸٬۶۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha