۲۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱
حذف «مالیات بر ارزش افزوده» بازار طلا را رونق می‌بخشد
رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر تهران:

حذف «مالیات بر ارزش افزوده» بازار طلا را رونق می‌بخشد

لرستان- محمدولی، رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر تهران گفت: حذف مالیات بر ارزش افزوده طلا از نیمه دوم دی ماه و همزمان با سازمان امور مالیاتی اجرایی می‌شود که این می تواند به رونق صنف طلا کمک کند.

عبدالله محمدولی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: تحولات سیاسی بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری در کوتاه مدت نمی‌تواند روی بازار طلا و ارز تاثیر بگذارد ولی در میان مدت بر اساس فعالیت‌ها و اقداماتی که صورت می‌گیرد، می‌تواند تاثیرگذار باشد؛ بعد از انتخابات قیمت ها در یک محدوده مشخصی ثابت مانده و تغییرات مشهودی را در بازار نمی‌بینیم.

وی افزود: در زمان تثبیت قیمت‌ها ما شاهد هجوم خریدار و فروشنده به بازار نیستیم؛ در واقع زمانی در بازار توازن بر هم می‌خورد که نوسانات شدیدی وجود داشته باشد یعنی قیمت کاهشی یا افزایشی باشد؛ در عین حال ثبات قیمت کمک می‌کند که مشتری و خریدار بتوانند به موقع تصمیم‌گیری کنند.

رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر تهران عنوان کرد: حذف مالیات بر ارزش افزوده طلا از نیمه دوم دی ماه و همزمان با سازمان امور مالیاتی اجرایی می‌شود که این می تواند تا حدی به رونق صنف طلا کمک کند البته ساز و کارهایی که برای اجرای شدن آن در نظر گرفته می شود هم مهم است ولی در هر حال می‌تواند تاثیر بسیار خوبی بر صنف طلافروشان داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: با این شرایط کرونا و تعطیلی بازار، مردم بیشتر نگران آینده خود بوده و به دنبال تأمین مایحتاج ضروری زندگی خود هستند تا اینکه بخواهند طلا بخرند و این بازار طلا را تحت تأثیر قرار داده است؛ در واقع حدود ۱۴ سال گذشته که در بازار طلا بحث مالیات بر ارزش افزوده مطرح شد دیگر مردم به دید سرمایه به طلا نگاه نکردند و مسائل معیشتی و اقتصادی مردم در اولویت قرار گرفت.

کد خبر: ۹۸٬۶۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha