۲۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۳
فعالیت ۲۴ واحد پرورش شترمرغ در استان همدان/ ۴۲ واحد دامی راکد در مسیر تغییر کاربری
مدیر امور طیور جهادکشاورزی استان همدان خبر داد:

فعالیت ۲۴ واحد پرورش شترمرغ در استان همدان/ ۴۲ واحد دامی راکد در مسیر تغییر کاربری

همدان - قراگوزلو، مدیر امور طیور سازمان جهادکشاورزی استان همدان از فعالیت ۲۴ واحد پرورش شترمرغ در استان همدان خبر داد و گفت: همدان در این زمینه استان پنجم کشور است.

علیرضا قراگوزلو در گفتگو با خبرنگار بازار به نقش استفاده از گوشت شترمرغ در کاهش بیماری های قلبی و عروقی و شادابی جامعه اشاره و در خصوص پرورش شترمرغ در سطح استان همدان مطرح کرد: دراین زمینه در استان همدان به دنبال جذب سرمایه گذار هستیم.

وی با تصریح بر اینکه تعداد ۴۲ واحد دامی راکد در سطح استان شناسایی شده و به دنبال تغیییر کاربری آن ها هستیم، اظهار کرد: در طرحی نهاده و جوجه های بوقلمون را به آن ها به صورت امانی تحویل خواهیم داد.

مدیر امور طیور سازمان جهادکشاورزی استان همدان با تاکید بر اینکه افرادی که تمایل به ورود به این عرصه از تولید و اشتغالزایی را دارند اما سرمایه در گردش مناسبی ندارند می توانند به نظام مهندسی شهرستان خود مراجعه کنند، مطرح کرد: در این راستا هماهنگی ها و حمایت های مناسبی از سرمایه گذاران صورت می پذیرد.

وی اافه کرد: هم اکنون تعداد ۲۴ واحد پرورش شترمرغ در سطح استان همدان فعال است و در این زمینه تولیدی استان پنجم کشور هستیم.

میانگین وزن تولیدی شترمرغ برابر ۱۱۰ کیلوگرم است که این میزان رقم خوبی در تولید گوشت محسوب می شود

قراگوزلو با بیان اینکه با استفاده از پوست شترمرغ ۳۵ جلد چرم تولید می شود، اظهار کرد: میانگین وزن تولیدی شترمرغ برابر ۱۱۰ کیلوگرم است که این میزان رقم خوبی در تولید گوشت محسوب می شود.

مدیر امور طیور سازمان جهادکشاورزی استان همدان با تاکید بر اینکه استان همدان در زمینه تولید بوقلمون و شترمرغ از سرمایه گذاران و ورود آن ها به این عرصه استقبال می کند، عنوان کرد: شهرستان های نهاوند و ملایر از جمله شهرستان هایی هستند که در استان همدان برای تولید شترمرغ وضعیت مناسب و مساعدتری دارند.

کد خبر: ۹۸٬۶۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha