۲۲ تیر ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۵
تعامل دانشگاه و صنعت حلقه مفقوده ایجاد فرصت‌های جدید شغلی در کردستان
در گفتگو با بازار عنوان شد؛

تعامل دانشگاه و صنعت حلقه مفقوده ایجاد فرصت‌های جدید شغلی در کردستان

سنندج - دولت آبادی، سرپرست دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه کردستان گفت: با ایجاد تعامل بین دانشگاه و صنعت شاهد توسعه و شکوفایی جامعه خواهیم بود و فرصت‌های جدید شغلی نیز در بخش‌های مختلف شناسایی می‌شود.

پرهام مرادی دولت آبادی در گفتگو با خبرنگار بازار ضمن اشاره به اهمیت و جایگاه ارتباط و تعامل بین دانشگاه و صنعت به عنوان یکی از نیازهای لازم و ضروری، بیان کرد: با ایجاد تعامل و هماهنگی مناسب میان دانشگاه و بخش صنعت، می توانیم شاهد توسعه و شکوفایی جامعه باشیم.

وی ضمن اشاره به نقش بسیار مهم دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در راستای تربیت نیروی با دانش روز، ادامه داد: با ایجاد و تقویت دفاتر در بخش صنعت و دانشگاه ها و همچنین نظارت بر فعالیت آنها می توان به این مهم کمک کرد.

 سرپرست دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه کردستان ضمن تاکید بر لزوم تعامل بهتر بین دانشگاه و بخش صنعت و تولید در کشور به ویژه استان، اظهار کرد: تلاش برای شناسایی ظرفیت ها و زمینه های مشترک همکاری یکی از نیازهای لازم است و به همین دلیل باید در این بخش از تقویت دفاتر بخش صنعت و دانشگاه حمایت بیشتری صورت گیرد.

وی ظرفیت‌های دانشگاه کردستان را در تمامی بخش ها ارزنده عنوان کرد و افزود: کارآموزی بین المللی قابلیت صدور کارآموز را به شرکت های خارجی دارد و خوشبختانه ما در دانشگاه کردستان شاهد این فعالیت بوده‌ایم و انتظار داریم که این مهم در سالهای آینده تقویت شود.

مرادی دولت آبادی افزود: وقتی که یک دانشجو به عنوان کارآموز در بعد داخلی و چه در بعد بین المللی راهی بخش صنعت و تولید می شود، نوع نگاه وی به جامعه تغییر می کند و این تغییر نگاه و دیدگاه خود فرد بهترین قدم در راستای کمک به تقویت بخش تولید است.

وی صنعت را محرک جامعه در تمامی بخش ها از جمله ایجاد فرصت های جدید شغلی و رونق تولید دانست و عنوان کرد: دانشجو باید قبل از ورود به بازار با صنعت و چالش های موجود در آن آشنا و آگاه شود  و در این راستا باید از تجربیات بخش صنعت استفاده کرد.

سرپرست دانشکده فنی و مهندی دانشگاه کردستان ضمن اشاره به ظرفیت های بالای استان در دو حوزه صنعت و دانشگاه، عنوان کرد: در حال حاضر مسئله اشتغال چالش اصلی در استان کردستان و برای رفع مشکلات این بخش نیاز است که پیوند بهتری بین دانشگاه به عنوان کانون تولید علم و صنعت فراهم شود.

وی از آمادگی دانشگاه کردستان برای تقویت این ارتباط خبر داد و افزود: در حال حاضر دانشگاه کردستان در مقاطع مختلف تحصیلی در حال جذب و پرورش دانشجو است و اگر این قشر قبل از ورود به بازار کار، با ظرفیت های بخش صنعت آشنایی پیدا کند در آینده کمک شایانی به رونق تولید خواهد کرد.

وی نقش و تلاش دانشگاه در رفع معضل بیکاری و ایجاد فرصت های جدید شغلی را در استان کردستان کاربردی دانست و یادآور شد: با برنامه ریزی مناسب و شناسایی چالش های موجود در حوزه صنعت و رسیدن به این هدف قابل تحقق است.

مرادی دولت آبادی به تعدادی از این چالش ها اشاره کرد و گفت: متاسفانه مسایل و مشکلات حوزه صنایع به دانشگاه ها منتقل نمی شود و سازماندهی مشخصی در دانشگاه برای ارائه خدمات فنی و مشاوره‌ای به صنایع وجود ندارد.

مرادی دولت آبادی در پایان از مسئولان و متولیان دولتی و خصوصی بخش صنعت خواست که در تعامل و همکاری با دانشگاه ها و مراکز آموز عالی تجدیدنظر جدی داشته باشند و از این ظرفیت در راستای کمک به رونق تولید و همچنین توسعه پایدار استان کردستان بهره برداری کنند.

کد خبر: ۹۸٬۶۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha